سریال سرزمین مادری در مورد کیست / آیا براساس واقعیت است؟

سریال سرزمین مادری در مورد کیست / آیا براساس واقعیت است؟

فیلم سرزمین مادری کمال تبریزی یک سریال پر بازیگر در ژانر درام تاریخی است که از زمان پخش با چالش های مختلفی روبرو شده و حالا بعد از توقف و پخش مجدد به نظر می رسد آن طور که انتظار می رود، مورد توجه قرار نگرفته است. اگر هنوز موفق به تماشای این فیلم نشده اید و می خواهید بدانید سریال سرزمین مادری در مورد کیست، با مگ تک همراه شوید.

کانال تلگرام مووی پلات

فیلم سرزمین مادری در مورد کیست

علی شادمان در سرزمین مادری نقش رهی را بازی می کند و فیلم سه دوره از زندگی کودکی، جوانی و میانسالی او را به تصویر کشیده است.فردی که از همان کودکی با هم سن و سالان خود فرق می کند، اعتقادات مذهبی قوی دارد و نماد مردم ایران برای مبارزه در برابر آزادی و استقلال است.

10 سال پیش پخش این فیلم با اسم سرزمین کهن شروع شد اما در همان چند قسمت اول با کشمکش دو خانواده بهادری و اردکانی و به دلیل دیالوگ امیر آقایی (جواد پدرخوانده رهی) و طعنه ای که او به خاندان بختیاری ها زده بود، متوقف شد.

در همان سال های توقیف فیلم، عوامل سریال این اقدام را عجولانه خواندند و گفتند قهرمان این فیلم یک فرد بختیاری است که در قسمت های بعدی فیلم مشخص می شود و به خودی خود این دیالوگ را نقض می کند.

فیلم سرزمین مادری 3 فصل دارد و مجموعا 66 قسمت است. فصل اول دوران کودکی رهی (با بازی علی شادمان)، فصل دوم دوران جوانی رهی (با بازی شهاب حسینی) و فصل سوم دوران میانسالی رهی (با بازی آرش مجیدی) را به تصویر کشیده است.

رهی اردکانی نقش اصلی فیلم و کسی است که بعد از بمباران محل سکونتش (یکی از روستاهای آذربایجان) در کودکی توسط متفقین، از زیر آوار جان سالم به در برده و بعد از سپردن او به یک خانواده توده ای در تهران سرنوشت او عوض می شود.

کانال تلگرام مووی پلات

او روحیه محکم و شجاعی دارد، از خطر نمی ترسد و در برابر ظلم و بی اعتدالی می ایستد.

رهی چالش های زیادی را از سرمی گذراند و همواره برای یافتن حقیقت و هویت اصلی خود تلاش می کند.

در مورد سریال سرزمین مادری

سریال سرزمین مادری در مورد چیست

سرزمین مادری زندگی رهی از 1320 تا سال پیروزی انقلاب را در قالب وقایع تاریخی و اجتماعی کشور روایت می کند. رهی در خانواده ای توده ای رشد می کند اما بعدا متوجه می شود که اصالت او به خانواده ای درباری برمی گردد.

ماجرا از این قرار است که بعد از مرگ مادر رهی به دلیل جراحات وارده در بمباران، او به جواد (امیر آقایی) و مرضیه (الهام حمیدی) سپرده می شود که توده ای هستند.

رهی از طریق دوستش (بهمن در سریال سرزمین مادری) متوجه می شود که آنها پدر مادر واقعی ای او نیستند و اقدس (بیتا فرهی) به او می گوید که احتمالا نوه اوست.

با بازداشت جواد (پدر خوانده رهی) و تبعید خانواده او، رهی به سراغ اقدس می رود تا با زندگی در کنار آنها در مورد خانواده اصلی خود اطلاعات بیشتری کسب کند.

سرزمین مادری بر اساس واقعیت نیست اما بستر داستان سریال سرزمین مادری بر نقل تاریخ معاصر متکی است و یک آگاهی از دوران گذشته ایران به مخاطب ارائه می دهد.

به دلیل وجود برخی صحنه های خشن، تماشای این سریال برای سنین کمتر از 15 سال پیشنهاد نمی شود.

زمان پخش سریال سرزمین مادری

با جمع بندی نظرات در مورد سریال سرزمین مادری می توان به استقبال مردم از این فیلم پربازیگر و جذاب پی برد اما بنظر می رسد روز و ساعت پخش این سریال در آخر هفته باعث شده افراد زیادی موفق به تماشای این فیلم نشده باشند و یا برخی قسمت ها را از دست بدهند.

منبع : magtech.ir | با مووی پلات همراه باشید !


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید.

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *