معرفی و نقد و بررسی بازی Dordogne

معرفی و نقد و بررسی بازی Dordogne

بازی Dordogne یکی از بازی‌های داستانی و کلیک محور است که چند وقت اخیر برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و 5، نینتندو سوییچ و پی‌سی عرضه شده است.

کانال تلگرام مووی پلات

در طی سال‌های گذشته بازی‌های داستان محور و بر پایه اشاره و کلیک افزایش چشمگیری پیدا کرده است. عموما در این بازی‌ها شاهد داستانی گیرا و دلنشین هستیم و گیمر می‌تواند آرامش و فضایی متفاوت را نسبت به بای‌های دیگر تجربه کند. در این مطلب از مجله پلازا قصد داریم تا به بررسی بازی Dordogne بپردازیم.

معرفی بازی Dordogne

  • ژانر بازی: ماجراجویی، کلیک محور
  • تولید کننده: UMANIMATION
  • پلتفرم های بازی Dordogne: ایکس باکس وان و سری اس، پلی استیشن 4 و 5، نینتندو سوییچ و پی‌سی
  • سال انتشار: 2023

ماجرای بازی Dordogne در شهر دوردوین کشور فرانسه اتفاق می‌افتد. در این بازی شما به عنوان شخصیت میمی ایفای نقش می‌کنید. میمی پس از مجموعه مشکلات و مسائلی که شهر و محل زندگی‌اش برای او رخ داده، به شهر دوردوین و خانه مادر بزرگش باز می‌گردد. او در نظر دارد تا با بازگشت به این شهر از مشکلات شهرنشینی رهایی یابد و باری دیگر خاطرات دوران کودکی‌اش را تجربه کند.

سبک بازی Dordogne ماجراجویی، شخصیت محور، اشاره و کلیک است که بازیکن باید تلاش کند تا معماهایی را در طول بازی حل کند.

گیم پلی بازی Dordogne

بازی Dordogne

بازی  Dordogne، گیم پلی سرراست و روانی دارد. بازیکن در ابتدای بازی در قالب بزرگسالی میمی به ایفای نقش می‌پردازد. در حین بازی شما وظیفه دارید تا به دنبال اشیایی خاطره انگیز بگردید. با پیدا کردن هر شی، خاطره‌ای مربوط به دوران کودکی را دوباره تجربه می‌کنید. پس شما این بار در نقش میمی کوچک بازی می‌کنید و خاطره او را دوباره به شکلی دیگر تجربه می‌کنید. گیم پلی بازی Dordogne چالش بسیار بزرگی را برخلاف سایر بازی‌های امروزی در پیش روی بازیکن قرار نمی‌دهد و نکته بسیار جالبی که وجود دارد این است که شما در طول بازی بیشتر نقش میمی کوچک را برعهده دارید.

همچنین بخوانید :

اگر از جمله گیمرهایی هستید که از حل کردن پازل‌ها و معماها لذت می‌برید، بازی Dordogne می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. شما در این بازی برای شکل دادن به داستان مجبور هستید تا یکسری از پازل‌ها را حل کنید. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم بازی چالش چندان بزرگی را پیش روی شما قرار نمی‌دهد و اکثر پازل‌ها بسیار پیش و پا افتاده هستند. شاید تعجب کنید که چرا بازی شرایط چالش آور را ایجاد نمی‌کند، اما باید گفت که چنین چیزی باتوجه به سن کودک منطقی است.

کانال تلگرام مووی پلات

در بررسی بازی Dordogne  باید گفت که مینی گیم‌ها و پازل‌های موجود در خلال داستان، نقش بسیار مهمی در شکل گیری داستان و به یاد آوردن خاطرات مهم زندگی او دارند.

نقد بازی Dordogne

بازی Dordogne

شما در بازی Dordogne با روایتی یک طرفه روبرو هستید و همانطور که پیش‌تر گفته شد نباید انتظار چالش عجیب و غریبی را از این بازی داشته باشید. این سادگی بیش از حد برای برخی از بازیکنان می‌تواند جذاب و برای برخی دیگر خسته کننده باشد. درکل وجود کارهای جانبی همچون عکاسی، ضبط کردن صدا یا جمع آوری آیتم‌های مختلف باعث می‌شود تا دست از بازی نکشید و بیشتر در محیط بازی به جست‌وجو بپردازید.

آیتم‌های مختلف بازی Dordogne

در طول بازی با مینی گیم‌های مختلفی روبرو می‌شوید. تعداد این مینی گیم‌ها در بازی خیلی زیاد نیست اما باتوجه به طراحی جالب و جذابی که دارند باعث می‌شوند تا هرچه بیشتر از بازی لذت ببرید. این مینی گیم‌ها همچون پازل‌ها نقشی محوری در خاطرات شخصیت میمی دارند. برخی از گیمرها نبود تنوع در پازل‌ها و سرگرمی‌ها کوچک داخل بازی را جزو نقاط ضعف آن می‌دانند.

روایت داستانی

وجود روایت داستانی مناسب و گیرا در هر اثری می‌تواند آن را به یک سرگرمی لذت بخش و به یاد ماندنی تبدیل کند. خوشبختانه در بازی Dordogne با روایتی ساده، آرامش بخش و دلچسب روبرو هستید. تماشای تابستانی پر از خاطرات جذاب و خوب در دوران کودکی باعث می‌شود تا خودمان به یاد بازیگوشی‌های دوران کودکی بیافتیم.

همچنین بخوانید :

نکته بسیار مهم دیگری که در ارتباط با بازی بازی Dordogne وجود دارد این است که سازندگان تلاش کرده‌اند تا خلق صحنه‌های سینمایی جذاب پیام‌هایی بسیار مهم و اثرگذار را به مخاطب انتقال دهند. در این بازی درس‌هایی همچون اهمیت خانواده، نقش افراد و مراقبین در زندگی، توجه به کودکان، آزادی، خلاقیت، ماجراجویی و… موردتوجه سازندگان بازی قرار گرفته است.

مهم‌ترین پیام بازی Dordogne

شاید مهم‌ترین پیام در طول بازی Dordogne جایی باشد که یکی از کودکان از روی فقر دست به دزدی می‌زند. هنگامی‌که در بازی کودکی فقیر دزدی می‌کند، شخصیت های بازی Dordogne او را دزد خطاب می‌کنند و به سایر کودکان اجازه نمی‌دهند تا دیگر با او بازی کنند. سازندگان بازی تلاش کرده‌اند تا نشان دهند که هر فردی در هر مرحله‌ای از زندگی لیاقنش شانس دوباره‌ای را دارد. به همین جهت شما در قالب شخصیت میمی تنها کسی در بازی هستید که به کودک فقیر اهمیت می‌دهید و از او حمایت می‌کنید. همانطور که پیش‌تر گفته شد با وجود آن‌که با روایت و داستانی یک طرفه و ساده روبرو هستیم اما استفاده از پیام‌های تاثیرگذار سبب شده است تا بازی بسیار جذاب به نظر برسد.

بازی Dordogne

گرافیک و محیط بازی Dordogne

بازی Dordogne  دارای گرافیکی خارق العاده و در قاب نقاشی است. گرافیک و جذابیت محیط در برخی از مناطق بازی به حدی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد که ممکن است برای لحظاتی دسته را کنار بگذارید و به تماشای منظره بازی بپردازید. همچنین بایستی اشاره کرد که بازی از تنوع محیطی بسیار خوبی برخوردار است که این موضوع سبب می‌شود تا بازیکن در هر لحظه شاهد محیطی جدید و جذاب باشد.

در طول بازی با محیط‌هایی همچون رودخانه، جنگل، بازار، غار و.. روبرو می‌شوید. نکته جالب‌تری که وجود دارد این است که تغییرات فصلی بر روی شرایط بازی شما اثر می‌گذارند.

همچنین بخوانید :

نقاط قوت و ضعف و نمره پلازا

درمجموع نقاط قوت و ضعف بازی را به شکل زیر می‌توان دانست:

نقاط قوت:

  • داستان و روایتی درگیر کننده و لذت بخش
  • وجود پیام‌های درگیر کننده در دل داستان
  • گرافیک فوق العاده هنری و جذاب
  • وجود مینی گیم‌ها و پازل‌ها سرگرم کننده

نقاط ضعف:

  • کمبود چالش‌های قوی در بازی
  • کوتاه بودن گیم پلی
  • داستان و روایتی یک طرفه

نمره پلازا: 8 از 10

جمع بندی

بازی Dordogne  یکی از بازی‌های کلیک محور و روایتی است که اخیرا منتشر شد و با داستان و روایتی شیرین و جذاب توانست در مدتی کوتاه مخاطبین زیادی را به سمت خود جلب کند. در این بلاگ تلاش کردیم تا به بررسی بازی Dordogne  بپردازیم. بدون شک تجربه این بازی به ما کمک می‌کند تا بار دیگر در دل خاطرات دوران کودکی خود زندگی کنیم. به همین جهت دوست داریم در بخش نظرات، دیدگاه خود را درمورد این بازی برای ما بنویسید.

منتخب کاربران

منبع : www.plaza.ir | با مووی پلات همراه باشید !


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید.

حتما ببینید

احتمالاً کپ‌کام بازی Marvel vs Capcom را بسازد

احتمالاً کپ‌کام بازی Marvel vs Capcom را بسازد

کمتر استودیویی را می‌توان یافت که بتواند با سابقه‌ی کپکام در بازی‌های مبارزه‌ای رقابت کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *