نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 30 از توسعه‌دهندگان بازی به هوش مصنوعی مولد متکی هستند

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 30% از توسعه‌دهندگان بازی به هوش مصنوعی مولد متکی هستند

اخیراً یک نظرسنجی از ۳۰۰۰ بازی‌ساز نشان داده است که ۳۰ درصد از آن‌ها در حال حاضر برای بازی‌های ویدیویی به هوش مصنوعی مولد متکی هستند.

کانال تلگرام مووی پلات

 

از زمانی که هوش مصنوعی نفوذ خود را افزایش داده، به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است. بسیاری از توسعه‌دهندگان، صداپیشه‌ها و طراحان از این می‌ترسیدند که هوش مصنوعی مشاغل آن‌ها را تصاحب کند.

اعتقاد بر این بود که توسعه‌دهندگان تمایلی به پیاده سازی این فناوری در بازی‌ها ندارند، اما در یک نظرسنجی جدید نشان داده است که بیش از ۳۰ درصد از سازندگان بازی در حال حاضر به هوش مصنوعی مولد متکی هستند.

هوش مصنوعی عمیقاً در تمام بخش‌های فناوری مختلف ریشه دوانده است. با این حال، با روند فزاینده خلق بازی‌های AAA، این تکنولوژی می‌تواند در آینده به یک جزء اساسی در توسعه تبدیل شود.

نظرسنجی از ۳۰۰۰ بازی‌ساز از سازمان‌دهندگان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی نشان داد که درصد زیادی از شرکت‌کنندگان در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند. ۱۸ درصد از ۳۰۰۰ نفر گفتند که اصلا از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند، اما همکارانشان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. ۲۳ درصد نیز اظهار داشتند که هیچ علاقه‌ای به این فناوری ندارند و ۱۵ درصد ادعا کردند که علاقه‌مند به استفاده از آن در آینده هستند.

بنابراین نزدیک به ۵۰٪ از شرکت‌کنندگان با هوش مصنوعی مولد برای توسعه بازی مخالف نیستند که مسیر صنعت را برجسته می‌کند. برخی استودیوها شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای کارهایی مانند نوشتن، برنامه‌نویسی و موارد دیگر کرده‌اند.

کانال تلگرام مووی پلات

از سوی دیگر، استیم (Steam) خط مشی هوش مصنوعی خود را بازگردانده است و اکنون به بازی‌هایی که از این فناوری روی پلتفرم مذکور استفاده می‌کنند، اجازه می‌دهد تا زمانی که تیم ها از قبل در مورد این نوع محتوا اطلاعاتی را به ولو (Valve) ارائه دهند. این موضوع نشان می‌دهد که هوش مصنوعی با سرعتی بی‌سابقه در حال رشد است.

هوش مصنوعی علیرغم مزایایی که دارد، همچنان اختلاف نظرهایی را در صنعت بازی ایجاد کرده است. با وجود ۲۷۰۰ اخراج کارمند در سال جاری میلادی، افزایش وابستگی به این فناوری تا حدودی برای برخی حرفه‌ها مانند صداپیشگان تهدید بزرگی محسوب می‌شود.

بازی های اخیر مانند The Finals نیز استفاده از خطوط صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی را نشان داده‌اند. علاوه بر این، اسکوئر انیکس (Square Enix) از قصد خود برای آزمایش این فناوری به منظور توسعه بازی در آینده خبر داده است. این موارد منجر به عدم اطمینان و تردید از سوی متخصصان صنعت بازی شده است و بسیاری بر این باورند که مشاغل آن‌ها توسط این فناوری تهدید می‌گردد.

اگر این نظرسنجی چیزی را ثابت کند، این واقعیت است که هوش مصنوعی به طور اجتناب‌ناپذیر صنعت بازی را تسخیر خواهد کرد. اینکه چه زمانی این رخ می‌دهد هنوز مورد بحث است، اما سال ۲۰۲۴ می تواند آغاز تاثیرات بیشتر هوش مصنوعی بر بازی باشد.

داگ کاکل (Doug Cockle)، صداپیشه شخصیت گرالت در سری بازی‌های The Witcher، در مصاحبه‌ی اخیر خود شبیه‌سازی صدا با هوش مصنوعی را دزدی خوانده است.

منبع : gamefa.com | با مووی پلات همراه باشید !


حتما ببینید

احتمالاً کپ‌کام بازی Marvel vs Capcom را بسازد

احتمالاً کپ‌کام بازی Marvel vs Capcom را بسازد

کمتر استودیویی را می‌توان یافت که بتواند با سابقه‌ی کپکام در بازی‌های مبارزه‌ای رقابت کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *