رویداد قند پارسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود

رویداد قند پارسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود

رویداد ملی قند پارسی ، با هدف حفظ و حمایت از زبان فارسی، ادبیات، تقویت نقش و اهمیت آن در حوزه تبلیغات، در تاریخ 2 بهمن ماه سال جاری در تالار وحدت، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهیختگان، اندیشمندان و فعالان این حوزه برگزار خواهد شد.

کانال تلگرام مووی پلات

«عباس محمدیان»، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تأکید مستمر و قاطع رهبر انقلاب بر حفظ زبان فارسی، ضرورت تدوین سازوکارهای اجرایی برای تنظیم تبلیغات بر پایه زبان و ادب فارسی را بیان کرد.



رویداد ملی قند پارسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود

«عباس محمدیان»، در رابطه با رویداد قند پارسی گفت:

برنامه‌ها و اقداماتی که به منظور حفظ، انتشار و احیای زبان فارسی و جلوگیری استفاده از اصطلاحات بیگانه در رسانه‌ها و جامعه به کار می‌روند، همواره در دستور کار دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی قرار گرفته و این رویداد ملی نیز با هدف تقویت عناصر شکل‌دهنده هویت فرهنگی، اتحاد و ترویج نوشتار درست در تبلیغات برگزار می‌شود.

رویداد قند پارسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی، زبان فارسی را به عنوان نماد مهم هویتی، توحید و همدلی مردم ایران، تشخیص داد و گفت:

الزامات قانونی برای حفظ شأن و ارزش زبان فارسی در حوزه تبلیغات، رویکرد شفاف و قابل فهمی را در این زمینه ایجاد کرده و دفتر تبلیغات نیز در راستای اجرای قانون و برگزاری رویدادهای مرتبط با این موضوع به منظور دستیابی به اهداف مختلف توسعه‌ی تبلیغاتی کشور، در قالب دبیرخانه حفظ زبان فارسی فعالیت می‌کند.

وی تجلیل از پیشکسوتان و نوآوران در زمینه زبان و ادبیات فارسی را فرصتی بسیار ارزشمند دانست افزود:

در این رویداد، آثار تبلیغاتی کشور در دو حوزه محتوا و تصویری با رعایت قوانین و مقررات زبان و ادب فارسی بررسی شده و از فعالان و متخصصان مؤثر در این حوزه قدردانی می‌شود.

حمایت از زبان فارسی و ادبیات آن به عنوان هویت ملی و تقدیر از پیشکسوتان و نوآوران در این حوزه، هدف اصلی این رویداد است. ارگان‌ها و نهادهای مختلف مانند وزارت آموزش و پرورش، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، شهرداری، صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی، آموزشی و هنری نیز در برگزاری این رویداد حضور دارند. هنرمندان، نویسندگان، دانشجویان، پژوهشگران و صاحبان رسانه و موسسات فرهنگی نیز در این رویداد سهیم هستند.

منبع : figar.ir | با مووی پلات همراه باشید !


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید.

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *