زمان اکران فیلم‌های جشنواره فجر 1402 + هیئت انتخابی

زمان اکران فیلم‌های جشنواره فجر 1402 + هیئت انتخابی

جشنواره فیلم فجر یک رویداد مهم سینمایی در ایران است که از سال ۱۳۶۱، هر ساله در دههٔ دوم بهمن ماه برگزار می‌شود. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و پس از انقلاب ۱۳۵۷ جایگزین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم تهران شده است.

کانال تلگرام مووی پلات

تاکنون ۴۱ دوره از این جشنواره گذشته است که آخرین دورهٔ آن در بهمن ۱۴۰۱ با حضور فیلم‌های مختلف از سراسر ایران و جهان به کار خود پایان داد.

در ادامه درباره زمان اکران فیلم های جشنواره فجر، آثار انتخابی در بخش‌های مختلف جشنواره، ماجراهای جالب، هئیت داوران و هر جزئیات مهم دیگری که برای شما سوال برانگیز است، پرداخته‌ایم.

ماجراجویی در بین لیست کاندیدهای جشنواره فجر

در این قسمت به جالب‌ترین بخش جشنواره 42 اشاره داریم. همانطور که می‌دانید در بین مواردی که در بخش‌های مختلف انتخاب می‌شوند و عناوینی که در جشنواره فجر ثبت‌نام می‌کنند همیشه حواشی و ماجراهایی به همراه دارند. در این بخش به پرکارترین بازیگر، بهترین فیلم، بحث‌برانگیزترین و چالشی‌ترین اثر اشاره می‌کنیم.

پرستاره ترین فیلم جشنواره فجر ۱۴۰۲

سروش صحت، کارگردان محبوب ایرانی، پس از سریال پرمخاطب «مگه تموم عمر چندتا بهاره» و فیلم کالت «جهان با من برقص»، با فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر می‌آید. این فیلم دو ویژگی جذاب دارد:

فیلم جدید سینمایی ایرانی «صبحانه با زرافه‌ها» یک کمدی اجتماعی است که روایت تازه‌ای از دنیای صحت و نگاه او به زندگی را به‌تصویر می‌کشد. عنوان عجیب‌وغریب فیلم نیز کنجکاوی مخاطبان را برای تماشای آن برانگیخته است.

کانال تلگرام مووی پلات

بهرام رادان، پژمان جمشیدی، هوتن شکیبا و هادی حجازی‌فر در فیلمی از سروش صحت کنار هم قرار گرفته‌اند. حضور این بازیگران محبوب، «صبحانه با زرافه‌ها» را به یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های جشنواره فجر تبدیل خواهد کرد.

ترکیب جذابیت‌های داستانی و حضور ستاره‌های سینما، «صبحانه با زرافه‌ها» را به یکی از فیلم‌های موردانتظار این دوره از جشنواره تبدیل کرده است.

پرکارترین بازیگر جشنواره ۴۲ فجر

زمان اکران فیلم های جشنواره فجر 1402 مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران

در میان 34 فیلم بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، تعدادی از بازیگران رکورد حضور را جابجا کرده‌اند.

در بین بازیگران مرد، روح‌الله زمانی و عباس جمشیدی‌فر با حضور در 3 فیلم، بیشترین تعداد فیلم را در این دوره از جشنواره دارند. امیرحسین آرمان، پژمان جمشیدی، پژمان بازغی، شهرام حقیقت‌دوست، هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، حسام منظور، تورج الوند و آرمین رحیمیان نیز با حضور در 2 فیلم، از دیگر بازیگران پرکار این دوره هستند.

در بین بازیگران زن نیز الناز حبیبی، شبنم قربانی و نسیم ادبی با حضور در 2 فیلم، بیشترین تعداد فیلم را در جشنواره فجر امسال دارند.

در ادامه مطالب تهیه‌شده در این مقاله پیشنهاد می‌کنیم مطلب مربوط‌به بازیگرانی که در فیلم های فجر نقش شخصیت های واقعی را بازی کردند را مطالعه کنید.

کنجکاوکننده‌ترین فیلم

جواد عزتی یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران است. او که در سال‌های اخیر با بازی در فیلم‌های پرفروشی مانند «مرد بازنده» و «کت چرمی» به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافته است، حالا برای اولین‌بار در مقام کارگردان پشت دوربین قرار گرفته است.

فیلم «تمساح خونی» که عزتی در آن نقش اصلی را نیز بر عهده دارد، یکی از موردانتظارترین فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر است. حضور عزتی در مقام کارگردان و همکاری او با تیمی مجرب از جمله محمدحسین مهدویان در مقام تهیه‌کننده، کنجکاوی بسیاری را برای تماشای این فیلم برانگیخته است.

در بیوگرافی بازیگران فیلم تمساح خونی به زمان اکران، حواشی جشنواره، بررسی بیوگرافی هنرپیشه‌ها و توضیحات کاملی درباره فیلم پرداخته‌ایم.

بحث برانگیزترین فیلم جشنواره

فیلم «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی، بی‌شک بحث‌برانگیزترین فیلم در لیست بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر است. این فیلم ماجرای اعدام طیب و اسماعیل رضایی را پس از قیام 15 خرداد سال 1342 روایت می‌کند.

صبح اعدام از دسته فیلم‌های پرسروصدایی است که در مقاله‌ای جداگانه باعنوان معرفی بازیگران فیلم صبح اعدام به بررسی دقیق این اثر جدید و منتخب جشنواره فیلم فجر 42 پرداخته‌ایم.

انتخاب این سوژه و نگاه بهروز افخمی به این واقعه تاریخی، از همان ابتدا واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است. برخی از منتقدان، نگاه افخمی را توجیه‌گر و مُدافع رژیم گذشته می‌دانند، درحالی‌که برخی دیگر معتقدند که او به دنبال روایت یک داستان واقعی بدون جانبداری است.

زمان اکران فیلم های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

در لیست زیر لیست فیلم‌های منتخب در بخش‌های مختلف را همراه با زمان اکران آن‌ها برای شما تهیه شده است. برای تماشای کدا یک از عنوان‌های معرفی‌شده به سینما خواهید رفت؟

برای اطلاع از مکان اکران فیلم‌ها می‌توانید فایل پی دی اف پیوست را مطالعه کنید. زمان و مکان دقیق هر یک از فیلم‌های جشنواره فجر 1402 در تهران در این فایل قرار داده شده است.

pdf زمان اکران فیلم های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

زمان اکران فیلم‌های جشنواره فجر 1402 مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران

فهرست فیلم های سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر + فایل pdf

علاقه‌مندان به سینما می‌توانند در روزهای 12 تا 22 بهمن 1402، با مراجعه‌به سینماهای مختلف تهران، فیلم‌های مورد علاقه خود را در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تماشا کنند.

  • آبی روشن (بابک لطفی خواجه‌پاشا) پنجشنبه ۱۹ بهمن در سانس دوم
  • آسمان غرب (محمد عسگری) چهارشنبه ۱۸ بهمن در سانس اول
  • آغوش باز (بهروز شعیبی) یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس سوم
  • احمد (امیرعباس ربیعی) ۱۲ بهمن در سانس دوم
  • بهشت تبهکاران (مسعود جعفری جوزانی) دوشنبه ۱۶ بهمن در سانس سوم
  • پرویز خان (على ثقفى) جمعه ۲۰ بهمن در سانس دوم

در مقاله‌ای جداگانه به معرفی و بررسی بیوگرافی بازیگران فیلم پرویز خان پرداخته‌ایم که در دسترس شما کاربران عزیز است.

  • تابستان همان سال (محمود کلاری) جمعه ۱۳ بهمن در سانس دوم
  • تمساح خونی (جواد عزتی) جمعه ۱۳ بهمن در سانس اول
  • دروغ‌های زیبا (مرتضی آتش زمزم) 5شنبه 12بهمن
  • دست ناپیدا (انسیه شاه‌حسینی) یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس اول
  • دو روز دیرتر (اصغر نعیمی) پنجشنبه ۱۲ بهمن در سانس سوم
  • شه‌سوار (حسین نمازی) ۱۴ بهمن در سانس دوم
  • شور عاشقی (داریوش یاری) جمعه ۲۰ بهمن در سانس سوم
  • صبح اعدام (بهروز افخمی) دوشنبه ۱۶ بهمن در سانس دوم
  • صبحانه با زرافه‌ها (سروش صحت) شنبه ۱۴ بهمن در سانس چهارم

در مطلب درباره فیلم و بازیگران صبحانه با زرافه ها می‌توانید جزئیات بیشتری از این اثر را مطالعه کند.

  • قلب رقه (خیرالله تقیانی‌پور) شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در سانس سوم
  • مجنون (مهدی شامحمدی) شنبه ۱۴ بهمن در سانس اول
  • معجزه پروین (محمدرضا ورزی) سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سانس چهارم

درباره معجزه پروین، هنرپیشه‌ها و نقد این اثر جدید و پرسروصدای جشنواره اطلاعاتی دارید؟ اگر به جزئیات بیشتری از این اثر جدید سینمایی نیاز دارید، مقاله بیوگرافی بازیگران فیلم معجزه پروین را مطالعه کنید.

  • میرو (حسین ریگی) یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس دوم
  • نبودنت (کاوه سجادی‌حسینی) چهارشنبه ۱۸ بهمن در سانس سوم
  • نپتون (محمدابراهیم غفاریان) سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سانس دوم
  • نوروز (سهیل موفق) پنجشنبه ۱۹ بهمن در سانس سوم

فیلم های منتخب بخش نگاه نو

محمود گبرلو، مجری و منتقد سینما، در مراسم قرعه‌کشی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، از ابتکار جدید این دوره از جشنواره برای نمایش فیلم‌ها رونمایی کرد.

گبرلو در این باره گفت:

امسال قرعه‌کشی فیلم‌ها توسط پیشکسوتان سینمای ایران انجام خواهد شد. امیدوارم این پیشکسوتان همیشه سلامت باشند و سایه‌شان بر سر سینمای ایران مستدام باشد.

این ابتکار جدید، با استقبال اهالی سینما و تماشاگران روبه‌رو شده است. بسیاری معتقدند که این کار، تجلیل و قدردانی از پیشکسوتان سینمای ایران است و جایگاه آنها را در سینمای ایران نشان می‌دهد.

  • آپاراتچی (قربانعلی طاهرفر) دوشنبه ۱۶ بهمن در سانس اول
  • باغ کیانوش (رضا کشاورز) پنجشنبه ۱۹ بهمن در سانس اول
  • بی بدن (مرتضی حسینعلی زاده) سانس سوم جمعه ۱۳ بهمن ماه

بی بدن یکی از حاشیه‌سازهای جشنواره فیلم فجر 1402 است که براساس یک پرونده قتل واقعی الهام گرفته شده است. در معرفی و بیوگرافی بازیگران فیلم بی بدن، بیشتر درباره این اثر جدید و جنجالی بخوانید.

  • پرواز ۱۷۵ (محمدحسین حقیقت) جمعه ۱۳ بهمن سانس چهارم
  • پرویز خان (علی ثقفی) جمعه ۲۰ بهمن در سانس دوم
  • تمساح خونی (جواد عزتی) جمعه ۱۳ بهمن در سانس اول
  • شکار حلزون (محسن جسور) جمعه ۲۰ بهمن در سانس اول
  • ظاهر (حسین عامری) پنجشنبه ۱۲ بهمن در سانس چهارم
  • قلب رقه (خیرالله تقیانی پور) شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در سانس سوم
  • مجنون (مهدی شامحمدی) شنبه ۱۴ بهمن در سانس اول
  • ملکه آلیشون (ابراهیم نورآور محمد) چهارشنبه ۱۸ بهمن در سانس دوم
  • نپتون (محمدابراهیم غفاریان) سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سانس دوم

فیلم های بخش پویانمایی جشنواره فجر 1402

علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه کامل نمایش فیلم‌ها و همچنین خرید بلیط، می‌توانند به وب‌سایت جشنواره فیلم فجر مراجعه کنند.

  • ببعی (حسین صفارزادگان و میثم حسینی) پنجشنبه ۱۹ بهمن سانس چهارم
  • رویاشهر (محسن عنایتی) دوشنبه ۱۶ بهمن در سانس چهارم
  • ساعت جادویی (سفر به تاریکی) (محمدعلی بصیری نیک) یکشنبه ۱۵ بهمن در سانس چهارم
  • شمشیر و اندوه (عماد رحمانی و مهرداد محرابی) سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سانس سوم

فیلم‌های رزرو در 42مین جشنواره فیلم فجر 

۲۲ فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند. همچنین، 2 فیلم رزرو نیز برای جایگزینی در صورت نرسیدن فیلم‌های بخش اصلی معرفی شده‌اند.

  • مسخ نرگس (حامد علیزاده)
  • شوماه (مژگان بیات)

هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲

اعضای هیئت انتخاب که شامل داریوش ارجمند، حسین زندباف، روح‌الله سهرابی (برای دومین سال پیاپی)، محمدرضا عباسیان (برای دومین سال پیاپی)، محمدحسین لطیفی، احمد مرادپور و محمدحسین نیرومند (برای سومین سال) بودند، پس از بررسی فیلم‌های متقاضی، 22 فیلم را برای بخش سودای سیمرغ چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب کردند.

پوستر، شعار و دبیر جشنواره ۴۲ فیلم فجر

پوستر، شعار و دبیر جشنواره ۴۲ فیلم فجر

مجتبی امینی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که بیشتر با سریال «گاندو» شناخته می‌شود، برای دومین سال متوالی دبیر جشنواره فیلم فجر خواهد بود. پوستر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، 6 روز مانده به افتتاح رونمایی شد. این پوستر توسط حمیدرضا بیدقی طراحی شده و یک سرو با 42 سیمرغ را به تصویر می‌کشد. این طرح نماد مقاومت و ایستادگی جشنواره در 42 دوره برگزاری با همه ناملایمات و سختی‌ها است. شایان ذکر است که هنوز شعار امسال جشنواره فجر مشخص نشده است.

نگاهی اجمالی به جشنواره فیلم فجر 1402

جشنوارهٔ فیلم فجر به‌عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران، فرصتی برای نمایش فیلم‌های جدید ایرانی و معرفی استعدادهای جدید به سینمای ایران و جهان است. این جشنواره همچنین محلی برای تبادل نظر و گفتگو بین اهالی سینما و علاقه‌مندان به این هنر است.

در این جشنواره، فیلم‌ها در بخش‌های مختلفی مانند پویانمایی، فیلم‌های رزرو، نگاه نو و سودای سیمرغ به نمایش در می‌آیند و جوایز مختلفی به بهترین فیلم‌ها و فیلمسازان اهدا می‌شود.

جشنوارهٔ فیلم فجر در طول سال‌ها نقش مهمی در توسعهٔ سینمای ایران داشته است و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فیلمی در منطقهٔ خاورمیانه شناخته می‌شود و هر ساله با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم و اهالی سینما مواجه می‌شود.

*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.

منبع : vido.ir | با مووی پلات همراه باشید !


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *