فرانتس بکن باوئر بازیکن قدیمی فوتبال آلمان درگذشت

فرانتس بکن باوئر بازیکن قدیمی فوتبال آلمان درگذشت

فرانتس بکن باوئر ، یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال جهان و آلمان در 87 سالگی درگذشت. او در سال 1974 به عنوان بازیکن و در سال 1990 به عنوان مربی قهرمان جام جهانی شد.

کانال تلگرام مووی پلات

بکن باوئر بازیکن برجسته تیم ملی آلمان غربی و باشگاه بایرن مونیخ بود و با لقب‌های قیصر و امپراتور شناخته می‌شد. همراه با این مدافع کلاسیک، بایرن مونیخ سه بار قهرمان جام اروپا شد و او 582 بار به این تیم کمک کرد.



فرانتس بکن باوئر بازیکن قدیمی فوتبال آلمان درگذشت

فرانتس بکن باوئر در سال 1972 قهرمان جام ملت‌های اروپا و در طول حرفه‌اش دو بار برنده توپ طلای فوتبال اروپا شد. او در جام جهانی 1966 در انگلستان در سن 20 سالگی چهار گل برای تیم ملی آلمان غربی زد و به عنوان بهترین بازیکن جوان مسابقات انتخاب شد.

فرانتس بکن باوئر

در فینال آن جام جهانی، او در پست هافبک بازی کرد و ماموریت مهار بابی چارلتون، ستاره تیم ملی فوتبال انگلیس را بر عهده داشت. بکن‌باور و تیم ملی آلمان غربی در نهایت با نتیجه 4-2 به انگلستان پیروزی رساندند. او در پست دفاع نیز کلیدی بود و 103 بازی ملی در کارنامه‌اش داشت. همچنین، او به عنوان بازیکن همراه با بایرن مونیخ پنج بار قهرمان لیگ فوتبال آلمان شد و در سه باری که آلمان غربی قهرمان باشگاه‌های اروپا شد (6-1974)، بازوبند کاپیتانی این تیم را به دست داشت.

منبع : figar.ir | با مووی پلات همراه باشید !


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید.

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *