فیلم‌های جدید روی پرده رفتند و اکران نوروز 1403 به طور رسمی کلید خورد | جنگ گیشه شروع شد

فیلم‌های جدید روی پرده رفتند و اکران نوروز 1403 به طور رسمی کلید خورد | جنگ گیشه شروع شد

سینماهای ایران از امروز چهارشنبه 23 اسفند رنگ دیگری به خود گرفتند و با اکران فیلم‌های جدید، به استقبال سال نو رفتند. هفته گذشته فیلم «تمساح خونی» به عنوان اولین گزینه اکران نوروز روی پرده رفت و از امروز فیلم‌های «بی‌بدن»، «پرویزخان»، «آپاراتچی»، «نوروز» و «در جست‌وجوی قهرمان» هم اکران شدند تا فعالیت‌های سینماها در نوروز 1403 به طور رسمی کلید بخورد. به بهانه اکران این فیلم‌ها، نگاهی داریم به ابعاد مختلف هریک از آنها.

کانال تلگرام مووی پلات

به گزارش مووی پلات، تنها فیلم کمدی اکران 1403، «تمساح خونی» است و سایر فیلم‌ها آثاری اجتماعی، ورزشی، جنایی و کودک هستند و با ترکیبی متنوع روبه‌رو خواهیم بود.

تمساح خونی | جواد عزتی

اکران نوروز 1403 از صبح چهارشنبه 23 اسفند ماه با اکران فیلم‌های نوروز، آپاراتچی، پرویز خان، بی‌بدن ، آسمان غرب و البته تمساح خونی آغاز شد.
جواد عزتی و عباس جمشیدی‌فر در نمایی از فیلم «تمساح خونی»

یک هفته از شروع اکران فیلم «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی می‌گذرد و در این مدت 12 میلیارد تومان فروخته و پای 210 هزار مخاطب را به سینماها باز کرده است. «تمساح خونی» اولین تجربه جواد عزتی است. او سعی کرده از میان انواع کمدی سراغ اثری برود که نمونه‌اش را بارها در سینما تجربه کرده است. عزتی در «تمساح خونی» از تجربیاتی که سال‌ها در فیلم‌های کمدی به دست آورده استفاده کرده و تمام توانش را به کار گرفته تا ضعف‌ها و اشتباهاتی را که در برخی از این آثار وجود داشته، در این فیلم تکرار نکند. «تمساح خونی» ماحصل تلاش‌ها و تجربه‌های سال‌های متمادی جواد عزتی در ایفای نقش‌های کمدی است؛ فیلمی سرگرم‌کننده و خنده‌دار که نه از مدار منطق خارج می‌شود و نه شعور مخاطبانش را به بازی می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های مهم فیلم به انتخاب بازیگران برمی‌گردد. عزتی از میان تمام گزینه‌های موجود برای ایفای نقش بازیگر زوج خودش در فیلم، دست روی عباس جمشیدی‌فر گذاشته است؛ بازیگری که عزتی با او رفاقتی دیرینه دارد. برای بازیگر نقش زن هم دست روی الناز حبیبی گذاشته است؛ بازیگری که اولین‌بار با بازی کنار او در «دردسرهای عظیم» توانست به شهرت برسد.  تمرکز او روی همکاری‌ها و رفاقت‌های سابق در انتخاب بازیگران، قابل قبول از آب درآمده است. انتخاب سعید آقاخانی و سپردن نقشی کاملا متفاوت به او هم جزو اتفاق‌های مهم این فیلم است. با این شروع طوفانی و افتتاحیه درخشان، به نظر می‌رسد از همین حالا می‌توانیم به فروش بالای فیلم در ایام نوروز امیدوار باشیم.

بی بدن | مرتضی علیزاده

اکران نوروز 1403 از صبح چهارشنبه 23 اسفند ماه با اکران فیلم‌های نوروز، آپاراتچی، پرویز خان، بی‌بدن ، آسمان غرب و البته تمساح خونی آغاز شد.
سروش صحت در نمایی از فیلم «بی‌بدن»

یکی از مهم‌ترین و درعین‌حال پرحاشیه‌ترین فیلم‌های چهل‌ودوم، «بی‌بدن» بود؛ فیلمی که علی‌رغم ساختار و محتوایی قابل‌قبول و استاندارد، امکان حضور در بخش رقابت جشنواره را از دست داد و با اعتراض‌های فراوانی روبه‌رو شد. تا جایی که خود مسئولان هم پذیرفتند غیاب فیلم در بخش رقابت، اشتباه بوده است. «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده از امروز اکران شده تا در ایام نوروز به قضاوت مخاطبان گذاشته شود. «بی‌بدن» براساس فیلمنامه‌ کاظم دانشی ساخته شده؛ کارگردانی که سال 1400، فیلم «علفزار» را براساس چند پرونده واقعی ساخت و با تمجید زیادی روبه‌رو شد. «بی‌بدن» هم با نگاهی به چند پرونده قضایی در سال‌های گذشته ساخته شده. داستان درباره قصاص است. دختری به قتل رسیده و هدف فیلم، بازگو کردن عواطف خانواده‌های درگیر در این پرونده است. نقش اصلی این فیلم را الناز شاکردوست بازی کرده؛ بازیگری با بازی بسیار قدرتمند در قالب یک مادر رنج‌کشیده و مستأصل که اگر فیلم به بخش مسابقه راه پیدا می‌کرد، احتمالا یکی از کاندیداهای جایزه بازیگری بود. پژمان جمشیدی در نقش جدی و حتی منفی ظاهر شده و بازی متفاوتی به نمایش گذاشته است. نوید پورفرج بازیگر جوان سینما که پیش از این، در «زالاوا» و «مغرهای کوچک زنگ زده» به خوبی دیده شد، در «بی‌بدن» در نقش یک بازپرس جنایی حضور دارد و بازی‌اش جزو یکی از نکات مهم فیلم به حساب می‌آید. سروش صحت و گلاره عباسی هم دیگر بازیگران این فیلم هستند که در این میان عباسی توانسته از پس نقش مادری که فرزندش زیر تیغ است به خوبی بربیاید.

آپاراتچی | قربانعلی طاهرفر

اکران نوروز 1403 از صبح چهارشنبه 23 اسفند ماه با اکران فیلم‌های نوروز، آپاراتچی، پرویز خان، بی‌بدن ، آسمان غرب و البته تمساح خونی آغاز شد.
فاطمه مسعودی‌فر در نمایی از فیلم «آپاراتچی»

«آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر یکی دیگر از فیلم‌هایی است که امروز چهارشنبه 23 اسفند روی پرده رفته است. «آپاراتچی» براساس زندگی شخصیتی واقعی به اسم جلیل طایفی ساخته شده؛ یکی از فیلمسازان دهه شصت که همیشه به زبان آذری فیلم می‌ساخته و سواد نداشته. این فیلم علاوه بر تمرکز روی زندگی این شخصیت، شمایی از حال‌وهوای دهه شصت و محدودیت‌های آن زمان را به تصویر کشیده است. شخصیت اصلی فیلم، یک نقاش بی‌سواد ساختمان اما عاشق سینماست. تورج الوند که پیش‌تر در دو فیلم «نگهبان شب» و «اتاقک گلی» در نقش جوانی روستایی ظاهر شده بود، اینبار هم در نقش جلیل با لهجه آذری به‌خوبی در قالب نقش یک نقاش بی‌سواد به میدان آمده. داستان در  اوایل دهه شصت روایت می‌شود و جلیل که با کمترین امکانات به همراه دوستانش چند فیلم کوتاه ساخته و حالا گمان می‌کند به همین راحتی می‌تواند با کارگردان‌های درجه یک سینما وارد رقابت شود. پولی در بساط ندارد اما با تلاش زیاد از مسجد محله امکانات می‌گیرد تا بتواند فیلمی درباره زندگی قاضی‌ای بسازد که همه نسبت به او بدبینند. فیلم در حال‌وهوای دوران جنگ ساخته شده و طراحی چهره‌ها و لباس‌ها هم مرتبط با مختصات آن دوره است. این فیلم در جشنواره چهل‌ودوم برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد.

پرویزخان | علی ثقفی

اکران نوروز 1403 از صبح چهارشنبه 23 اسفند ماه با اکران فیلم‌های نوروز، آپاراتچی، پرویز خان، بی‌بدن ، آسمان غرب و البته تمساح خونی آغاز شد.
سعید پور‌صمیمی در پشت صحنه فیلم «پرویزخان»

«پرویز خان» اولین تجربه کارگردانی علی ثقفی است و به عنوان یک فیلم اول، اثری استاندارد به نظر می‌رسد. ثقفی در «پرویز خان» شمایلی کلی از ویژگی‌های شخصی و سبک زندگی پرویز دهداری به نمایش می‌گذارد؛ یکی از مهمترین چهره‌های فوتبالی ایران که اخلاق را بر ورزش مقدم می‌دانست و از این جهت مخالفان زیادی داشت. فیلم برشی از ماجراهای سال ۱۳۶۵ را روایت می‌کند. بعد از پایان بازی‌های آسیایی در سال 1986 و حذف تیم ملی فوتبال ایران، ۱۴ بازیکن تیم ملی به علت اختلاف سلیقه با پرویز دهداری، سرمربی وقت فوتبال، استعفا می‌دهند و این مسئله بازتاب بسیار زیادی در مطبوعات و جامعه فوتبالی دارد. فشار روی دهداری برای استعفا به دلایل امنیتی و نظامی زیاد است اما به‌هرحال باقی می‌ماند و تصمیم می‌گیرد با جوانان تازه‌کار و گمنام تیمی تشکیل دهد و در اسفند 1365 مقابل تیم قدرتمند کویت بایستد. برگ برنده اصلی فیلم بدون شک بازی سعید پورصمیمی است؛ بازیگری که سالیان سال است مدام در آثار مختلف می‌درخشد و تا به حال بارها برنده جوایز مختلف شده است. پورصمیمی با گریم مناسب کاملا توانسته است به نقش پرویز دهداری نزدیک شود و احساسات او را با تمام وجود به نمایش بگذارد. به لحاظ شباهت چهره و هم سن‌وسال بهترین گزینه‌ای بود که می‌توانست از پس این نقش بر بیاید. علاوه بر پورصمیمی، مریم سعادت، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، المیرا دهقانی و … هم در این فیلم بازی دارند. «پرویز خان» در جشنواره فیلم چهل‌ودوم، برنده سیمرغ بهترین فیلم در بخش نگاه نو شد.

کانال تلگرام مووی پلات

نوروز | سهیل موفق

اکران نوروز 1403 از صبح چهارشنبه 23 اسفند ماه با اکران فیلم‌های نوروز، آپاراتچی، پرویز خان، بی‌بدن ، آسمان غرب و البته تمساح خونی آغاز شد.
علی نصیریان در نمایی از فیلم «نوروز»

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق، یکی از فیلم‌های قابل‌قبول سینمای کودک و نوجوان است که با حضور علی نصیریان، مهدی هاشمی، شبنم مقدمی و موسیقی گروه رستاک، به اثری قابل‌توجه تبدیل شده. داستان درباره جدال اهریمن و نوروز برای حفظ بهار است. عمونوروز با بازی علی نصیریان در مسیر کلبه ننه سرما با بازی شبنم مقدمی، دچار سانحه‌ای می‌شود و نهایتا به طوفانی بزرگ می‌انجامد. اینجاست که پسربچه داستان باید به دنبال حاجی فیروز با بازی مهدی هاشمی بگردد تا با کمک او اهریمن را شکست دهد. فیلم جلوه‌های ویژه قابل‌قبولی دارد و مجموعه شرایط طوری پیش رفته که مخاطبان این گروه سنی را دلزده نمی‌کند. بهترین زمان برای اکران فیلم همین حالا است. چون تمرکز زیادی روی اسطوره‌های ایرانی بخصوص درباره تغییر فصل‌ها و چگونگی نو شدن زمین دارد.

ایلیا در جستجوی قهرمان | سید علی موسوی نژاد

علاوه بر این فیلم‌ها انیمیشن «ایلیا در جستجوی قهرمان» هم در این ترکیب وجود دارد. فیلمی که براساس داستانی به همین نام ساخته شده. ماجرا درباره آرش نوجوان ایرانی است که یکی از چهار گیمر برتر جهان به حساب می‌آید. او درحالیکه از طرف والدین خود نهی شده به مراسم افتتاحیه یک بازی کامپیوتری می‌رود. این بازی یک توطئه است و همزمان که در حال گزارش مستقیم برای تمام بچه‌های جهان است. خانواده آرش تصمیم می‌گیرند هر چه زودتر فکری برای حل این مشکل کنند و همه به ناچار درگیر یک ماجرای پلیسی معمایی بین‌المللی می‌شوند.

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

نگاهی اجمالی به فیلم «پول و پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی به بهانه فروش یک میلیاردی آن در روز اول اکران | قرارمون ساعت عشق

نگاهی اجمالی به فیلم «پول و پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی به بهانه فروش یک میلیاردی آن در روز اول اکران | قرارمون ساعت عشق

فیلم «پول و پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی از امروز چهارشنبه 3 مرداد روی پرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *