فیلم سینمایی «پرویز خان» روایتگر زندگی پرویز دهداری

فیلم سینمایی «پرویز خان» روایتگر زندگی پرویز دهداری

فیلم سینمایی «پرویز خان» روایتگر زندگی پرویز دهداری، مربی فقید تیم ملی فوتبال ایران، در دهه ۶۰ است.

این فیلم که به کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی ساخته شده است، در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

کانال تلگرام مووی پلات

در این فیلم، سعید پورصمیمی در نقش پرویز دهداری بازی می‌کند و بازیگران دیگری همچون مریم سعادت، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، مهدی قربانی، یاسین مسعودی، محمد صادق ملک، نیما نادری، یدالله شادمانی، مهدی فریضه، روزبه رئوفی، منوچهر علیپور، امیر دانشجو، سید ابوالفضل موسوی، نصیر ساکی، امیرمهدی کوشکی و اسکندر کوتی نیز حضور دارند.

فیلم سینمایی «پرویز خان» روایتگر زندگی پرویز دهداری

«پرویز خان» به دوران مربی‌گری پرویز دهداری در تیم ملی فوتبال ایران می‌پردازد. در آن دوران، دهداری تیم ملی را برای حضور در بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول آماده می‌کرد. اما اختلاف او با ستاره‌های تیم ملی باعث شد که ۱۴ بازیکن از تیم ملی استعفا دهند.

دهداری پس از این اتفاق، تیم ملی را با جوانان گمنام تشکیل داد. این تیم جوان در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸ به مقام سوم رسید و آماده حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۰ می‌شد. اما حاشیه‌های دیدار دوستانه ایران و ژاپن در استادیوم آزادی، پرونده حضور دهداری در تیم ملی را بست.

پرویز دهداری در اوایل دهه ۷۰ از دنیا رفت. فیلم سینمایی «پرویز خان» قرار است زندگی و زمانه این مربی فقید را به نمایش در بیاورد.

منبع : magtech.ir | با مووی پلات همراه باشید !


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید.

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *