نکوداشت علی نصیریان و رونمایی از کتاب زندگی و آثار این هنرمند بزرگ، پنجشنبه شب پای هنرمندان بسیاری را به پردیس ملت باز کرد | سایه‌تان مستدام بزرگ آقا

نکوداشت علی نصیریان و رونمایی از کتاب زندگی و آثار این هنرمند بزرگ، پنجشنبه شب پای هنرمندان بسیاری را به پردیس ملت باز کرد | سایه‌تان مستدام بزرگ آقا

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، سالیان سال یکی از اثرگذارترین چهره‌های این عرصه است؛ بازیگری که هیچ‌گاه دست از تلاش برنداشته و با وجود داشتن چند نقش بسیار شاخص در کارنامه‌اش، کماکان به دنبال کسب تجربه‌های جدید و نقش‌های ماندگار است. به بهانه انتشار کتاب «زندگی و آثار علی نصیریان»، پنجشنبه 17 اسفند، چهره‌های مطرح زیادی دورهم جمع شدند.

کانال تلگرام مووی پلات

به گزارش مووی یلات، روز پنجشنبه 17 اسفند با رونمایی از کتاب زندگی و آثار علی نصیریان نوشته نگار حسینی، نکوداشتی برای این هنرمند بزرگ در پردیس ملت برگزار شد. به بهانه این بزرگداشت، چهره‌های مهم بسیاری گردهم آمدند. بهمن فرمان‌آرا، شهاب حسینی و خود علی نصیریان، جزو سخنران‌های آن شب بودند و نکات مهمی درباره کارنامه این بازیگر محبوب گفتند.

بزرگداشت علی نصیریان با حضور جمع کثیری از بزرگان سینما و ادبیات برگزار شد.
شهاب حسینی که سابقه همکاری موفقیت‌آمیزی با علی نصیریان در این سال‌ها داشته یکی از حاضران وسخنرانان مراسم بود.

شهاب حسینی، یکی از مهمان‌های مراسم بود که تصاویر او کنار نصریان بارها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست گشت. حسینی درباره علی نصیریان و همکاری با او گفت: «صحبت کردن درباره استاد نصیریان مانند این است که یک برکه کوچک بخواهد درباره اقیانوس صحبت کند. من خطاب به هم‌نسلانم و نسل‌های آینده صحبت می‌کنم؛ چنانچه دنبال یک الگوی مشخص، واضح، ملموس و قابل درک می‌گردید تا شکوه حضورتان را در فضای حرفه‌ای رقم بزنید، آقای نصیریان بهترین نمونه چنین الگویی هستند. وقتی این افتخار را داشتم که در محضرشان در سریال «شهرزاد» شاگردی کنم و در نمایش «اعتراف» به من اعتماد کردند، بیش از آموختن تکنیک‌های بازیگری از ایشان منش، مرام، رفتار، ادب و شخصیت را آموختم. آقای نصیریان دردانه‌ای هستند که همواره به وجودشان می‌بالیم و خداراشکر می‌کنیم که هنگام تکامل شخصیت با وجود محدودیت‌ها بزرگانی مانند نصیریان ما را پروراندند. استاد! امیدوارم سایه شما بر سر ما مستدام بماند.»

بزرگداشت علی نصیریان با حضور جمع کثیری از بزرگان سینما و ادبیات برگزار شد.
بهمن فرمان‌آرا هم از بزرگان حاضر در مراسم بزرگداشت علی نصیریان بود.

بهمن فرمان‌آرا، به عنوان کارگردان مطرح سینما هم روی سن رفت و درباره نصیریان اینطور گفت: «آقای نصیریان سمبل فردی است که در اجتماع هم زندگی و هم کار هنری اش را همیشه درست انجام داده و حاشیه نداشته است. چیزی که امروز می‌بینیم، مردی است که باعث افتخار تئاتر مملکت ماست و بسیار مفتخریم که چنین شبی جمع شده‌یم تا از ایشان تشکر کنیم و برای کتاب نفیس چاپ شده خوشحال باشیم.»

فرمان‌آرا به جای خالی زنده‌یاد داریوش مهرجویی در این مراسم اشاره کرد و گفت: «خیلی چیزها باعث می‌شود که خوشحالی ما همیشه اشکالی داشته باشد. علت صحبت درباره داریوش مهرجویی این است که در بهترین فیلم‌های او، علی نصیریان نقش اساسی داشت و اگر فیلم «گاو» و کارهای ایشان را دیده باشید، می‌بینید که همیشه فرد مثبتی در این کارها بوده است. در مملکت چه می‌شود که به تمام بدن کارگردان ۸۵ ساله ایرانی چاقو بزنند، گلویش را ببرند و سلاخی اش کنند!؟ و نتوانیم درباره آدمی صحبت کنیم که در سینمای ما مهم بود و باعث شد سینما در مقاطعی به او تکیه کند.»

بزرگداشت علی نصیریان با حضور جمع کثیری از بزرگان سینما و ادبیات برگزار شد.
علی نصیریان در این مراسم دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت.

علی نصیریان پس از شنیدن صحبت‌ها روی سن رفت و درباره ماحصل فعالیت‌هایش صحبت‌هایی کرد: «دوستان در این جمع صحبت‌هایی درباره من کردند که من اصلا آرزو نمی‌کردم و نمی‌کنم؛ چون از بچگی نمایش را دوست داشتم و مادرم ساز تنبک و دف می‌زد و بعضی اوقات که دف می‌زد با او آواز می‌خواندم و آنچه انجام دادم آرزوهای خودم بوده است پس انتظار مدح و ثنا ندارم. آمدند گفتند که می‌خواهند خیابانی را به نامم کنند، اما مخالفت کردم چون نویسنده بزرگی گفته وقتی رمان را خواندی بینداز و برو و ما هم همین طور هستیم.»

کانال تلگرام مووی پلات

بزرگداشت علی نصیریان با حضور جمع کثیری از بزرگان سینما و ادبیات برگزار شد.
علی نصیریان در پایان مراسم کتاب‌های را به رسم یادبود امضا کرد.

او پس از توضیحاتی درباره چگونگی ورودش به عرصه بازیگری، به این نکته رسید که: «هیچ کار دیگری در عمرم به جز بازیگری انجام ندادم و فقط مدت کوتاهی در مدرسه ابراهیم بنی احمد معلم شدم. یک بار جمشید شیبانی موقعی که «آقای هالو» را بازی کرده بودم، من را در اداره هنرهای دراماتیک دید و گفت خودت بیا این را بساز و فیلمش کن؛ گفتم من کارگردان فیلم نیستم و بیشتر علاقه‌مند به بازیگری و ارتباط انسانی با تماشاگر هستم. به همین دلیل، تئاتر یک چیز غیرقابل تکثیر و شامل یک ارتباط منحصر به فرد، انسانی و دوطرفه است و من نیز از اول عاشق این موضوع بودم.»

بزرگداشت علی نصیریان با حضور جمع کثیری از بزرگان سینما و ادبیات برگزار شد.
محمود دولت آبادی یکی از مهمانان مراسم بزرگداشت علی نصیریان بود که درباره این هنرمند هم سخنذانی کرد.

این مراسم با حضور تعدادی از چهره‌های شاخص فرهنگی و سینمایی همچون شهاب حسینی، علی دهکردی، محمود دولت آبادی، بهمن فرمان آرا، داریوش مؤدبیان، جلال معیریان گوهر خیراندیش، محمد متوسلانی، پژمان بازغی، بانیپال شومون، بهروز رضوی، شمسی فضل اللهی، صبا سهیلی، بهاره افشاری، فرزین محدث، اسماعیل محرابی، ابوالحسن داوودی، بیتا منصوری، سهیل کریمی، علی نیک رفتار، احمد مسجد جامعی، علیرضا تابش، سیدجمال ساداتیان و داوود موسایی در سالن نصیریان پردیس سینمایی ملت برگزار و در پایان از کتاب زندگینامه علی نصیریان به قلم نگار حسینی رونمایی شد.

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *