گرامیداشت صدمین سالگرد تولد مارلون براندو در جشنواره فیلم تورین

گرامیداشت صدمین سالگرد تولد مارلون براندو در جشنواره فیلم تورین

جشنواره فیلم تورین ایتالیا به مناسبت صدمین سالگرد تولد مارلون براندو، بازیگر افسانه‌ای هالیوود، ۲۴ فیلم از آثار برجسته او را به نمایش می‌گذارد.

کانال تلگرام مووی پلات

براندو که به خاطر سبک بازیگری ناتورالیستی و نقش‌های سرکش خود مشهور است، دو بار برنده جایزه اسکار شده و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیگران قرن بیستم شناخته می‌شود.

جولیو بیس، کارگردان هنری جدید جشنواره تورین، براندو را ستاره راهنمای خود می‌داند و می‌گوید: “حتی پیش از انتخاب به عنوان مدیر جشنواره، به دنبال راهی برای تجلیل از آثار او بودم.”

برنامه گرامیداشت شامل فیلم‌هایی مانند مردان (۱۹۵۰)، اتوبوسی به نام هوس (۱۹۵۱)، ژولیوس سزار (۱۹۵۳)، در بارانداز (۱۹۵۴)، همیشه در فرار (۱۹۵۹)، پدرخوانده (۱۹۷۲)، اینک آخرالزمان (۱۹۷۹)، آخرین تانگو در پاریس (۱۹۷۲)، سوپرمن (۱۹۷۸)، فصل سفید خشک (۱۹۸۹) و دون خوان دمارکو (۱۹۹۴) می‌شود.

مارلون براندو در ۳ آوریل ۱۹۲۴ متولد شد و در ۱ جولای ۲۰۰۴ درگذشت. او در طول ۶۰ سال فعالیت خود، علاوه بر دو جایزه اسکار، به افتخارات دیگری مانند سه جایزه بفتا و چهار جایزه گلدن گلوب نیز دست یافت.

براندو در زمینه کنشگری نیز فعال بود و از جنبش‌های حقوق مدنی سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان آمریکا حمایت می‌کرد. او همچنین یکی از اولین بازیگرانی بود که روش بازیگری استانیسلاوسکی و بازیگری متد را به کار برد.

جشنواره فیلم تورین توسط موزه ملی فیلم ایتالیا در شهر تورین برگزار می‌شود.

منبع : magtech.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *