گزارشی درباره میزان مخاطبان فصول مختلف سریال «زیرخاکی» به بهانه عدم توفیق فصل چهارم | قهر مردم دامن فریبرز و پریچهر را هم گرفت

گزارشی درباره میزان مخاطبان فصول مختلف سریال «زیرخاکی» به بهانه عدم توفیق فصل چهارم | قهر مردم دامن فریبرز و پریچهر را هم گرفت

در نوروزی که گذشت، چهارمین فصل از سریال «زیر خاکی» به کارگردانی جلیل سامان از تلویزیون پخش شد، این سریال جایگزین پایتخت در این سال‌ها شده و مخاطبانِ زیادی نیز پیدا کرده است. در این سال‌ها، عده‌ی زیادی همراهِ داستانِ فریبرز باغ‌پیشه و پری‌چهر شده‌اند و همراه با این زوجِ دوست‌داشتنی برای یافتنِ گنجی زیرخاکی سفری به دهه‌های 50 و 60 داشته‌اند. اما آیا «زیرخاکی 4» توانست مخاطبان را با تلویزیون آشتی دهد، آمار مخاطب 29 درصدی که می‌گوید توفیق چندانی نداشته است.

کانال تلگرام مووی پلات

فصل دوم این سریال با افزایشِ کمی در تعداد مخاطبان ۴۵.۲ درصد مخاطب داشته و به همان نسبت رضایت مخاطبان نیز افزایش پیدا کرده و حدود ۷۸.۹ درصد کسانی که این سریال را دیده‌اند، از تماشای آن احساسِ رضایت کرده‌اند و بدین ترتیب دومین بخش از این سریال نیز در صدر پرمخاطب ترین سریال‌ِ پخش شده از صدا و سیما بود.

فصل چهارم زیرخاکی نتوانست در جذب مخاطب موفق عمل کند.
فصل سوم سریال «زیرخاکی» که نوروز 1401 پخش شد بالاترین میزان مخاطب در بین دیگر فصول را دارد.

با پخش دو فصل، حالا «زیر خاکی» به عنوان یک سریال میانِ مخاطبان پذیرفته شده بود و زمانی که «زیرخاکی۳» روی آنتن رفت، جهش مخاطبان با صعودی بیش‌تر همراه شده و با ۶۹.۲ درصد مخاطب و رضایت ۸۶.۳ درصدی با رشدِ قابلِ توجهی همراه بود. طبق آن‌جه  در نظرسنجی‌های تلویزیونی در آن سال بیان شد، این سریال با ثبت بیش از سه میلیون و ۱۹ هزار و ۷۹۹ بازدید (میانگین هر قسمت ۲۰۱ هزار بازدید) مشاهده تلوبیونی در ایام نوروز عنوان پرمخاطب‌ترین سریال نوروزی سال ۱۴۰۱ را از آن خود کرد. اما این سریال در حالی به این آمار دست پیدا کرد که در طول سال ۱۴۰۱، شبکه‌های افق، آی‌فیلم و تماشا هرکدام یک مرتبه، تمام سه فصل این سریال را از ابتدا تا انتها روی آنتن بردند. این در حالی است که «زیرخاکی ۳» نوروز همان سال برای نخستین بار پخش شده بود و با احتساب بازپخش‌ها، تنها در یک سال مجموعا چهار مرتبه روی آنتن رفت.

اما این آمار در سال جاری به شکلِ محسوسی کاهش پیدا کرده است؛ اگرچه سازمان صدا و سیما تاکنون آمار رسمی خود را ارائه نکرده است؛ اما طبقِ آن‌چه در تلوبیون قابل مشاهده است، این است ‌که مجموع مخاطبِ این سریال ۲۹درصد بوده و این بدان معناست که مخاطبانِ این سریال، دوبرابر کاهش داشته است.

فصل چهارم زیرخاکی نتوانست در جذب مخاطب موفق عمل کند.
فصل چهارم «زیرخاکی» پایین‌ترین میزان مخاطب را در بین فصول این سریال داشت.

اما دلیلِ این عدم موفقیت را پیش از آن‌که به کیفیتِ این سریال منتسب دانست؛ باید آنتن دانست. زمانی که آنتنِ تلویزیون، پویایی خود را از دست می‌دهد، بهترین و پرکیفیت‌ترین سریال‌ها هم در این آتش می‌سوزند و نمی‌توانند به اندازه‌ای که باید مخاطب را با خود همراه کنند و به اندازه‌ی پتانسیلِ خود، تماشاگر داشته باشند. به نظر می‌رسد «زیر خاکی» و «نون.خ» که هم‌اکنون از تلویزیون در حالِ پخش است، به آتشِ آنتنی دچار شده (و شوند) که اعتمادِ مخاطب را تا حد زیادی از دست داده است. البته در این میان نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که مخاطب تلویزیون عهد اخوت با هیچ سریال و سریال‌سازی نبسته و افت کیفیت حتی موفق‌ترین سریال‌های قدیمی را هم می‌تواند از چشم مخاطب بیندازد.

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

مروری بر جا به جایی بازیگران نقش‌های کلیدی فصل دوم و سوم «سرزمین مادری» | تعویض‌های آقا کمال جواب داد؟

مروری بر جا به جایی بازیگران نقش‌های کلیدی فصل دوم و سوم «سرزمین مادری» | تعویض‌های آقا کمال جواب داد؟

حاشیه‌های توقیف سریال «سرزمین مادری» در زمان پخش اولیه ، پیامدهای بسیاری داشت تا جاییکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *