گزارش فروش اکران سال 1402 ؛ فیلم‌های صدرنشین چقدر فروختند، چقدر مخاطب داشتند؟ | تکتازی کمدی‌ها با پرچمداری «فسیل» و «هتل»

گزارش فروش اکران سال 1402 ؛ فیلم‌های صدرنشین چقدر فروختند، چقدر مخاطب داشتند؟ | تکتازی کمدی‌ها با پرچمداری «فسیل» و «هتل»

اکران نوروز ازصبح چهارشنبه 16 اسفند با نمایش فیلم «تمساح خونی» آغاز شد، اما از چهارشنبه هفته آینده، یعنی 27 اسفند با روی پرده رفتن چهار فیلم دیگر به شکل رسمی اکران سال 1403 کلید می‌خورد و پرونده اکران امسال بسته می‌شود، با توجه به اینکه فاصله فروش فیلم‌های روی پرده به‌گونه‌ای است که فروش هفته پیش رو تغییری در رتبه بندی آن‌ها نمی‌گذارد به بررسی فروش اکران سال 1402 پرداخته‌ایم.

کانال تلگرام مووی پلات

به گزارش مووی یلات، از چهارشنبه 23 اسفندماه و با اضافه شدن فیلم‌های«آسمان غرب»، «آپاراتچی»،«نوروز»، «پرویزخان»،«بی بدن» و«ایلیا در جستجوی قهرمان»  به فیلم «تمساح خونی» پرونده اکران سال 1402 بسته می‌شود به همین بهانه وضعیت پنج فیلم اول جدول فروش را بررسی می‌کنیم.

1. فسیل | کارگردان : کریم امینی | تهیه‌کننده : سید ابراهیم عامریان

فسیل با اقتدار توانست عنوان پرفرو‌شترین فیلم اکران سال 1402 را از آن خودش کند.
بهرام افشاری در کنار هادی کاظمی، الناز حبیبی و الهه حصاری در نمایی از فیلم «فسیل»

فیلم «فسیل» به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروز 1402 از 25 اسفند ماه سال گذشته اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد. این فیلم نزدیک به یکسال روی پرده بود و توانست در طول مدت اکران خود رکوردهای زیادی را جا به جا کند. «فسیل» با فروش 324 میلیارد و 51 میلیون و 485 هزار تومان علاوه بر اینکه عنوان پرفرو‌ش‌ترین فیلم سال را از آن خودش کرد توانست رکورد فروش سینمای ایران را هم بشکند. از این فیلم 7 میلیون و480 هزار مخاطب دیدن کردند. «فسیل» با جذب این تعداد مخاطب به یک قدمی رکورد مخاطبان فیلم «عقاب‌ها» رسید و توانست دومین فیلم پرمخاطب ایران از سال 1357 به بعد شود. فیلم فسیل در طول مدت اکران خود 694 سالن در اختیار داشت و در 149 هزار و 879 سانس نیز به نمایش درآمد.

2. هتل | کارگردان : سید مسعود اطیابی | تهیه‌کننده : محمد شایسته

فسیل با اقتدار توانست عنوان پرفرو‌شترین فیلم اکران سال 1402 را از آن خودش کند.
پژمان جمشیدی و مریم وحیدزاده در نمایی از فیلم «هتل»

رتبه دوم جدول فروش سالانه اکران سال 1402 در اختیار «هتل» است. سید مسعود اطیابی که طی این سال‌ها با کمدی‌هایش همیشه صدرنشین بوده، امسال هم توانست با فیلم جدیدش قاطعانه رتبه دوم جدول فروش سالانه را از آن خودش کند. این فیلم به نسبت «فسیل» مدت زمان کمتری روی پرده بود و دقیقا 6 بعد از اکران این فیلم و از تاریخ هفتم مهرماه نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور شروع کرد. «هتل» در این مدت توانست 272 میلیارد و 318 میلیون تومان فروش کند. با این میزان فروش 6 میلیون و174 هزار مخاطب جذب سالن‌های سینما شدند. این ساخته مسعود اطیابی عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران و سومین فیلم پر مخاطب بعد از سال 57 را به نام خودش ثبت کرد. هتل در طول مدت اکران خود در 104 هزار و 208 سانس روی پرده رفت.

3. هاوایی | کارگردان : بهمن گودرزی | تهیه‌کننده : مرتضی شایسته

فسیل با اقتدار توانست عنوان پرفرو‌شترین فیلم اکران سال 1402 را از آن خودش کند.
امیر جعفری در نمایی از فیلم «هاوایی»

سومین فیلم جدول اکران سال 1402 هم یک فیلم کمدی است. «هاوایی» به کارگردانی بهمن گودرزی بابازی امین حیایی و امیر جعفری را می‌توان پدیده اکران امسال نامید. این فیلم در عرض دوماه توانست 80 میلیارد تومان فروش کند و با کنار زدن فیلم «شهر هرت» رتبه سوم جدول فروش سالانه را از آن خودش کند. «هاوایی» که انتظار چنین فروشی از آن نمی‌رفت در طول مدت اکران دوماهه خود با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرد اما در نهایت همین حواشی به دیده‌شدنش کمک کرد و موجب شد تا 1 میلیون و 692 هزار مخاطب به تماشای آن بنشیند. فیلم «هاوایی» قطعه با همین رتبه اکران سال 1402 را به پایان می‌رساند. این فیلم با در اختیار داشتن 617 سالن در 34 هزار و 976 سانس به نمایش درآمد.

4. شهر هرت | کارگردان : کریم امینی | تهیه‌کننده : حسین فرح‌بخش

فسیل با اقتدار توانست عنوان پرفرو‌شترین فیلم اکران سال 1402 را از آن خودش کند.
شبنم مقدمی و پژمان جمشیدی در نمایی از فیلم «شهر هرت»

کریم امینی در اکران سال 1402 علاوه بر فیلم «فسیل» کمدی دیگری با نام «شهرهرت» را هم روی پرده داشت. این کمدی به عنوان یکی از فیلم‌های اکران اول تابستان از هفدهم خرداد ماه نمایش عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد. در این فیلم شبنم مقدمی، پژمان جمشیدی و بابک کریمی نقش‌های اصلی را برعهده داشتند و شهرهرت توانست با این ترکیب به فروش 77 میلیارد و 554 میلیون تومان دست پیدا کند و رتبه چهارم جدول فروش سالانه را به نام خودش سند بزند. از فیلم «شهر هرت»1 میلیون و 823 میلیون مخاطب دیدن کرده اند. این فیلم با در اختیار داشتن 574 سالن در 53 هزار و 568 سانس به نمایش درآمد.

کانال تلگرام مووی پلات

5. ویلای ساحلی | کارگردان : کیانوش عیاری | تهیه‌کننده : رضا رخشان

فسیل با اقتدار توانست عنوان پرفرو‌شترین فیلم اکران سال 1402 را از آن خودش کند.
ریما رامین‌فر و رضا عطاران در نمایی از فیلم «ویلای ساحلی»

«ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری با سر وشکلی کمدی به روی پرده آمد ، اما در عمل یک درام اجتماعی بود که از وجود کمدین‌های چون رضا عطاران و پژمان جمشیدی بهره برده بود. بسیاری معتقدند همین سر وشکل کمدی به کمک فیلم در گیشه آمده و توانسته فروش خود را از مرز 60 میلیارد تومان عبور دهد. ویلای ساحلی از پانزدهم آذرماه نمایش خود را شروع کرد و توانست در طول مدت زمان نمایش خود با جذب 1 میلیون و 340 هزار مخاطب به فروش 62 میلیارد و 600 میلیون تومان دست پیدا کند. این فیلم در طول مدت اکران خود 33 هزار و 705 سانس دراختیار داشت و 623 سالن آن را نمایش دادند.

بعد ازاین پنج فیلم ، رتبه ششم تا دهم جدول فروش اکران سال 1402 به ترتیب در اختیار انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» و فیلم‌های «ورود و خروج ممنوع»، « نارگیل 2»،«سه کام حبس» و «آهنگ دونفره»  قرار دارد.

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

نگاهی اجمالی به فیلم «پول و پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی به بهانه فروش یک میلیاردی آن در روز اول اکران | قرارمون ساعت عشق

نگاهی اجمالی به فیلم «پول و پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی به بهانه فروش یک میلیاردی آن در روز اول اکران | قرارمون ساعت عشق

فیلم «پول و پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی از امروز چهارشنبه 3 مرداد روی پرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *