animal well

نقد و بررسی بازی Animal Well

Animal Well یکی از خاص‌ترین و عجیب‌ترین تجربه‌های دنیای بازی‌های ویدیویی است؛ یک مترویدوانیای بی‌اندازه مرموز، شوخ طبع، پرچالش و پر از هیجان که هر چقدر بیشتر برایش وقت می‌گذارید، بیشتر درگیرتان می‌کند.

کانال تلگرام مووی پلات

 

باورکردنی نیست؛ Animal Well با تمام جزئیات و پیچیدگی‌هایش، به دست تنها یک نفر به نام بیلی بسو ساخته شده. او حتی از یک انجین کاستوم که ساخته خود اوست، برای ساخت این بازی استفاده کرده که نتیجه نهایی آن یک بازی بسیار کم حجم، بدون باگ و بهینه است که کمتر می‌توان نظیر آن را در دنیای بازی‌ها مشاهده کرد.

animal well
جهان مرموز Animal Well پر است از معما که بعضی از آن‌ها را پس از ساعت‌ها پیش‌روی در بازی می‌توانید حل کنید.

Animal Well در مواجهه نخست ممکن است چندان جذاب جلوه نکند، به خصوص برای آن‌ دسته از گیمرهایی که حوصله درگیر شدن با دنیای یک بازی را ندارند و می‌خواهند همه چیز آماده توسط خود بازی بر سر راهشان گذاشته شود و آن‌ها فقط چند دکمه را بفشارند. این بازی هیچ راهنمایی در خود ندارد. شما از درون یک بوته گل بیرون می‌آیید (شاید هم زاده می‌شوید!) و باید راه خود را در جهان غیرخطی و بزرگ بازی پیدا کنید. همینطور که در بازی پیش می‌روید، به معماهای بیشتری بر می‌خورید، چیزهایی به چشمتان می‌خورد که پیش از آن به نظر یک چیز تزیینی بودند؛ اما حالا باید ازشان برای حل معمای درون بازی استفاده کنید. از این نظر، Animal Well پر از غافلگیری است و از هر فرصتی بهره می‌برد تا نفس‌تان را حبس کند.

animal well
در جهان Animal Well تنها نیستید و حیوانات مختلفی شما را همراهی می‌کنند که بعضی از آن‌ها با شما دوست و بعضی دیگر با شما دشمن‌ هستند

Animal Well در سبک مترویدوانیا ساخته شده؛ یک نقشه بسیار بزرگ و غیرخطی دارد که برای حل پازل‌های آن، ممکن است مجبور شوید بارها و بارها به یک مکان مشخص و تکراری بازگردید. خوشبختانه می‌توانید بر روی نقشه بازی، با استفاده از آیکون‌های مختلف، یک مکان را علامت‌گذاری کنید تا هر وقت نیاز داشتید به آنجا برگردید. جهان پیکسلی بازی آنقدر زیباست که هر بار بازگشت به یک مکان تکراری، خسته کننده نمی‌شود؛ به خصوص آنکه شما در جهان بازی تنها نیستید. حیوانات در جای جای جهان بازی حضور دارند؛ بعضی از آن‌ها دوست و بعضی دیگر دشمن شما هستند. مثلا خرگوش‌ها هر کجا که بروید به دنبالتان می‌آیند و به شما کمک می‌کنند اما از سوی دیگر، ارواح درون بازی به خون (شاید هم روح!) شما تشنه‌اند و باید به هر طریقی که شده، آن‌ها را از خود دور کنید.

animal well
باس‌های مختلفی در بازی وجود دارند و برای شکست هر کدام، باید به دنبال راه حل خاصش بگردید.

یکی از عناصر مهم بازی، صندوق‌های گنج آن است که گاهی قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما می‌گذارد. در طول بازی، می‌توانید تخم مرغ‌هایی را پیدا کنید که در نهایت به شما قابلیت‌هایی همچون Fast Travel می‌دهند. همین مورد باعث می‌شود حتی وقتی به پایان بازی می‌رسید، به ادامه ترغیب شوید و محتوای پس از پایان را نیز تجربه کنید. در واقع آنچه Animal Well را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند، وجود حس پیشرفت در جای جای آن است و این حس، به وسیله حل معماها و دریافت پاداش، به خوبی انتقال داده می‌شود.

animal well
جهان پیکسلی بازی بسیار زیباست و با دقت و وسواس خاصی ساخته شده.

خوب است کمی بیشتر راجع به محتوای پس از پایان بازی صحبت کنیم. بنا به گفته بیلی بسو، معماهای بازی به سه سطح طبقه‌بندی می‌شوند. سطح اول که قابل حل توسط عموم گیمرها هستند، سطح دوم که پیچیدگی زیادی دارند و تنها افراد کمی قادر به کشف و حل آن‌ها خواهند شد و سطح سوم که ممکن است برای حل آن‌ها سال‌ها زمان نیاز باشد. پس از پایان بازی، خوب است که به بازی کردن و کاوش در جهان غریب Animal Well ادامه دهید. آن وقت است که متوجه می‌شوید چقدر پازل و معمای ناشناخته در بازی وجود دارند که به آن‌ها برنخورده بودید. دیوانه‌وار باید جهان بازی را زیر و رو کنید و سپس معمای مربوطه را حل کنید. از این نظر، Animal Well محتوای بسیار ارزشمند و سرگرم‌کننده‌ای را پیش روی مخاطبانش قرار می‌دهد که نظیرش را در کمتر بازی‌ای مشاهده کرده‌اید.

کانال تلگرام مووی پلات

animal well
بعضی از لحظات بازی نفس‌گیر و بسیار جذاب و فوق‌العاده‌اند!

یکی از شوخی‌های بامزه بازی به نحوه معرفی آن بازمی‌گردد، جایی که سازنده آن گفته بود Animal Well مانند این است که هیلو ۲، با هیلو ۳ ملاقات کند. مشخص است که شوخی می‌کنند چرا که بازی هیچ ارتباطی به سری بازی‌های هیلو ندارد! در خود بازی نیز، به این دست شوخی‌ها برخواهید خورد و حتما به آن‌ها خواهید خندید.

صدای محیط در بازی، به بهترین شکل ممکن ضبط شده و در پس زمینه پخش می‌شود. از صدای آب گرفته تا صدای انفجار و صدای حیوانات، همگی کیفیت خوبی دارند و به انتقال حال و هوای خاص بازی کمک زیادی می‌کنند. موسیقی بازی نیز، با اینکه می‌توانست پررنگ‌تر و بیشتر باشد، بسیار خوب است و به خصوص در لحظات انتهایی بازی، بسیار اثرگذار عمل می‌کند.

باید گفت که Animal Well یکی از شگفتی‌های سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. عنوانی غنی، بزرگ، مرموز و پرمعما که با وسواس و دقت خاصی ساخته شده و هر لحظه از آن، شگفت انگیز و زیباست. ممکن است عده‌ای اعتراض کنند که Animal Well داستان مشخصی برای گفتن ندارد. باید گفت داستان Animal Well را جهان آن شکل می‌دهد و طوری که شما در آن پیش روی می‌کنید. در واقع همه چیز به خودتان بستگی دارد. یا با جهانش ارتباط می‌گیرید یا بی‌حوصله‌اید و بازی را نیمه‌کاره رها می‌کنید. اما توصیه می‌کنم کمی صبر داشته باشید و به بازی کردن ادامه دهید. آن وقت است که با یکی از خاص‌ترین تجربه‌هایتان مواجه خواهید شد.


 

Animal Well

Animal Well بازی خاص و کم‌نقصی است. یک عنوان فوق‌العاده در سبک مترویدوانیا که کمتر نظیرش را دیده‌اید. بازی پر است از پازل‌های مختلف و مکان‌های جذاب با گرافیک پیکسلی زیبا. هیچ راهنمای خاصی درون بازی وجود ندارد و شما باید در جهان بزرگ و غیرخطی آن، به حل معماها بپردازید و به پیش‌روی در بازی ادامه دهید. محتوای پس از پایان بازی، غنی و عالی است؛ به نحوی که ساعت‌ها شما را غرق خود خواهد کرد. Animal Well، جهانی را ارائه می‌دهد که پس از تجربه آن، تا مدت‌ها در یادتان خواهد ماند.


نکات مثبت:

  • طراحی پازل‌های جذاب و متنوع
  • گرافیک پیکسلی زیبا
  • بهینه بودن موتور بازی و اجرای روان آن
  • طراحی مراحل به یادماندنی و خاص
  • محتوای پس از پایان غنی
  • صدای محیط عالی

نکات منفی:

۱۰

این بازی روی PC تجربه و بررسی شده است

نقد و بررسی بازی Animal Well - گیمفا

منبع : gamefa.com | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

احتمالاً کپ‌کام بازی Marvel vs Capcom را بسازد

احتمالاً کپ‌کام بازی Marvel vs Capcom را بسازد

کمتر استودیویی را می‌توان یافت که بتواند با سابقه‌ی کپکام در بازی‌های مبارزه‌ای رقابت کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *