strange things series

هر آنچه از فصل پنجم Stranger Things می‌دانیم

در این نوشتار به مروری بر اطلاعاتی که تاکنون از فصل پایانی سریال Stranger Things منتشر شده‌اند می‌پردازیم.

 

تاریخ انتشار فصل پنجم سریال Stranger Things

فیلمبرداری فصل پنجم سریال Stranger Things از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شد و نتفلیکس رسماً با انتشار تصویر زیر از پشت صحنه‌ی این اثر، آغاز تولید فصل پایانی Stranger Things را اعلام کرد.

کانال تلگرام مووی پلات

هر آنچه از فصل پنجم Stranger Things می‌دانیم - گیمفا

تا پیش از آغاز پاندمی کرونا، فیلمبرداری هر فصل سریال Stranger Things به طور میانگین ۶ الی ۷ ماه زمان می‌برده است که با احتساب زمان مورد نیاز برای کار بر روی جلوه‌های ویژه، این زمان تا یکسال نیز افزایش می‌یافته است. با این حال سریال Stranger Things با تأخیرهای طولانی غریبه نیست؛ انتشار سوم این اثر با فاصله‌ای دو ساله از فصل دوم صورت پذیرفت.

همچنین با توجه که فصل پنجم این سریال، خاتمه‌ای خواهد بود بر یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نتفلیکس، احتمالاً سازندگان وسواس دو چندانی برای تولید یک اثر بی‌نقش نشان دهند که خود می‌تواند زمان تولید این اثر را افزایش دهد. بنابرین با توجه به مجموع عوامل ذکر شده، خوشبینانه‌ترین برآوردی که می‌توان از تاریخ انتشار فصل پایانی سریال Strange Things داشت؛ نیمه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

بازیگران فصل پنجم سریال Stranger Things

تقریباً تمام بازیگران نقش اصلی و مکمل فصل‌های قبلی سریال Stranger Things در این فص نیز باز می‌گردند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نام‌های ذکر شده در بخش زیر اشاره کرد:

  • میلی بابی براون در نقش الون
  • فین ولف‌هارد در نقش مایک ویلر
  • سیدی سینک در نقش مکس میفیلد
  • نوآ اشنپ در نقش ویل بایرز
  • کیلب مک‌لافلین در نقش لوکاس سینکلر
  • دیوید هاربر در نقش جیم هاپر
  • ناتالی دایر در نقش نانسی ویلر
  • جیمی کمپبل باور در نقش ونکا
  • چارلی هیتون در نقش جاناتان بایرز
  • گیتن ماتارازو در نقش داستین هندرسون

از جمله بازیگرانی که در این فصل به بازیگران سریال Stranger Things پیوسته اند؛ می‌توان به لیندا همیلتون که پیش‌تر با ایفای نقش سارا کانر در سری فیلم‌های Terminator شناخته می‌شود اشاره کرد. همیلتون در مورد حضور در سریال Stranger Things می‌گوید:

من از تمام فصل‌های این سریال لذت بردم. شما به عنوان بازیگر وقتی طرفدار یک اثر می‌شوید هیچ‌گاه خودتان را بخشی از آن نمی‌بینید. فکر می‌کنم حضورم در فصل پنجم به عنوان یک طرفدار این سریال در نهایت به ضررم تمام شد. چون من هیچ‌وقت آثاری که خودم در آن‌ها حضور دارم را نمی‌بینم چرا که کاملاً مرا از اتمسفر کار بیرون می‌کشد. بنابرین احتمالاً فصل پنج را هم نخواهم دید.

همچنین با توجه به وقایع داستانی فصل چهارم احتمالاً جوزف کویین که با ایفای نقش ادی مانسن در این اثر شناخته می‌شود در فصل پنجم سریال Stranger Things حضور نخواهد داشت.

کانال تلگرام مووی پلات

داستان فصل پنجم سریال Stranger Things

با اینکه هنوز کوچک‌ترین جزئیاتی از داستان فصل پایانی سریال Stranger Things به بیرون درز نکرده است؛ اما خالقان این اثر، یعنی برادران دافر در طی مصاحبه‌‌هایشان به نکاتی اشاره کردند که می‌تواند به بینندگان این ایده را بدهد که انتظار چه چیزی را می‌توانند در فصل پنجم سریال Stranger Things داشته باشند. آن‌ها همچنین به این مسئله اشاره کردند که در مورد پایان این سریال هیچ ابهامی برای آن‌ها وجود ندارد و آن‌ها بی‌نقص‌ترین پایان ممکن را برای Stranger Things در نظر گرفته‌اند. مت دافر در این مورد می‌گوید:

هنوز این امکان وجود دارد که پایان‌بندی دچار تغییراتی شود؛ اما احتمال آن بسیار کم است. پایان این سریال از آن دسته اختتامیه‌هایی است که از همان لحظه اول که به ذهن شما می‌رسد از آن کاملاً مطمئن هستید و به آن حس افتخار می‌کنید. وقایعی پایانی این سریال از نظری غیرقابل اجتناب‌اند؛ پس ما از ابتدا مطمئن بودیم که روند داستان باید بدین شکل به پایان برسد.

فصل چهارم سریال Stranger Things با نبرد گروه‌های مختلف با وکنا به پایان رسید. هر چند که در نتیجه‌ی این نبردها وکنا ضعیف شد؛ اما همانطور که شخصیت ویل نیز به آن در قسمت نهم اشاره می‌کند؛ او همچنان زنده است و قطع به یقین در فصل پنجم نیز جزو ستون‌های محوری داستان خواهد بود.

همچنین برادران دافلر پیش‌تر در گفتگویی از پر رنگ‌تر شدن نقش ویل خبر داده بودند و معتقدند که فصل پنجم داستان این سریال را به فصل اول همانند یک دایره‌ی کامل متصل خواهد کرد. مت دافلر درباره‌ی نقش ویل در فصل پنجم می‌گوید:

ما در این فصل بلوغ او را شاهد خواهیم بود که بسیار برای وی از چندین جنبه چالش برانگیز خواهد بود. اولین نکته در مورد این موضوع بعد ماورألطبیعی ماجرا است؛ اما در نهایت او خود را پیدا خواهد کرد.

راس دافلر در مورد تکامل شخصیت‌ها در فصل پنجم ادامه می‌دهد:

شما در مورد نانسی و روابط او با جاناتان و همچنین استیو هم چنین چیزی را شاهد خواهید بود و این رشد شخصیتی فقط مختص به ویل نیست. این شخصیت‌ها شاید گام‌های رو به جلو برداشته باشند؛ اما سفرشان هنوز تمام نشده و نزدیک خط پایان نیستند. تمام این مسائل نقش مهمی را در سیر داستانی فصل پنجم ایفا می‌کند.

همچنین روند داستان در فصل پنجم بسیار هیجان‌انگیز و احساسی خواهد بود. راس دافلر در اینباره می‌گوید:

فصل پنجم از همان ابتدا بسیار پرهیجان آغاز خواهد شد. برخی از تهیه‌کننده‌ها که سابقه‌ی ابراز احساسات در مورد یک اثر را نداشتند با دیدن فیلمنامه اشک ریختند.

نوآ اشنپ، بازیگر نقش ویل، در مورد داستان فصل پنجم می‌گوید:

من خیلی برای این فصل هیجان‌زده هستم. آن‌ها با شخصیت ویل کاری خارق‌العاده در این فصل انجام دادند و همه‌ی نقاط داستان را به زیبایی با یکدیگر مرتبط کردند. پایان این سریال بی‌نقش است؛ این اثر با ویل شروع شد و با ویل نیز پایان می‌یابد.

دن ترکتنبرگ که با کارگردانی فیلم تحسین‌شده‌ی شماره ۱۰ کلاورفیلد شناخته می‌شود و کارگردانی یکی از قسمت‌های فصل پنجم سریال Stranger Things را بر عهده دارد؛ می‌گوید فصل پایانی این سریال همانند آثاری مانند Game of Thrones (بازی تاج‌وتخت) نخواهد بود که در نبردهای پرشکوه و حماسی خلاصه شود. وی در این رابطه می‌گوید:

من فکر نمی‌کنم که Stranger Things از آن دسته آثاری باشد که همانند Game of Thrones با روندی آرام آغاز شود و سپس در دو قسمت پایانی شاهد نبردهای بزرگ و حماسی به صورت پی در پی باشیم. همانند تمامی فصول سیر داستانی این فصل نیز روند صعودی یا نزولی ثابتی نداشته و پر فراز و نشیب خواهد بود.

همچنین طرفداران نیز بیکار ننشسته‌اند و دائماً در حال مطرح کردن تئوری‌های متفاوتی برای پایان سریال Stranger Things هستند. از بازگشت ادی مانسن به عنوان یک شخصیت منفی تا کمک کالی خواهر الون به وی برای شکست وکنا از جمله تئوری‌های مطرح شده بودند. بسیاری به نقش محوری سفر در زمان در فصل پنجم اشاره کرده‌اند و برخی هم از نقش مهم مکس در نقشه‌ی پایانی وکنا سخن گفته‌اند.

آیا فصل پنجم Stranger Things پایان راه این فرنچایز است؟

فصل پنجم به طور قطع پایانی برای سیر داستان الون و دوستانش در هاوکینز و آپساید داون خواهد بود؛ اما این بدین معنی نیست که داستان‌های جدیدی با شخصیت‌های جدید در دنیای Stranger Things روایت نخواهد شد. برادران دافلر در مورد اسپین‌آف احتمالی این اثر گفته‌اند:

هنوز داستان‌های هیجان‌انگیز بسیاری برای روایت در دنیای Stranger Things وجود دارند. رازهای جدید، ماجراجویی‌های جدید و قهرمانان غیرمنتظره جدید بخش مهمی از آینده‌ی دنیای Stranger Things هستند.

ما به هیچ‌کس حتی نتفلیکس در مورد ایده‌هایمان برای اسپین‌آف چیزی نگفته‌ایم. حتی هنوز چیزی ننوشته‌ایم. نتفلیکس قطعاً با شنیدن ایده‌های ما سورپرایز خواهد شد چرا که بسیار متفاوت‌تر از کاری است که تاکنون انجام داده‌ایم. با این حال فین ولف‌هارد که بسیار بچه‌ی باهوشی است توانست به طرز عجیبی پیش‌بینی درستی از اسپین‌آف احتمالی این اثر داشته باشد و گرنه به جز فین هیچ‌کس چیزی نمی‌داند.

همچنین یک مجموعه‌ی انیمیشنی نیز از Stranger Things تحت نظارت برادران دافلر در حال توسعه است و هنوز جزئیاتی از داستان آن مشخص نیست.

منبع : gamefa.com | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

احتمالاً کپ‌کام بازی Marvel vs Capcom را بسازد

احتمالاً کپ‌کام بازی Marvel vs Capcom را بسازد

کمتر استودیویی را می‌توان یافت که بتواند با سابقه‌ی کپکام در بازی‌های مبارزه‌ای رقابت کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *