آگراندیسمان، قسمت دوم | بررسی بازی مجید آقاکریمی در نقش «داود جنگلی» در سریال «جنگل آسفالت» | ترسناک و حرفه‌ای

آگراندیسمان، قسمت دوم | بررسی بازی مجید آقاکریمی در نقش «داود جنگلی» در سریال «جنگل آسفالت» | ترسناک و حرفه‌ای

«جنگل آسفالت» به کارگردانی پژمان تیمورتاش، این هفته به قسمت ششم رسید. یکی از مهمترین دلایل موفقیت آن انتخاب صحیح بازیگران است. تیمورتاش حتی در انتخاب بازیگران به نسبت فرعی‌تر سریال هم موفق عمل کرده. یکی از موفق‌ترین و کاربلدترین بازیگران این سریال، مجید آقاکریمی، بازیگر نقش داوود جنگلی است؛ بازیگری که با وجود جایگاه بسیار مهمش در عرصه تئاتر، خیلی کم در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف ظاهر شده و حالا در همین مدت زمان کوتاه، با چند سکانس اثرگذار در «جنگل آسفالت» توانسته است توانایی‌اش را به مخاطبان ثابت کند.

کانال تلگرام مووی پلات

به گزارش مووی پلات، مجید آقاکریمی در «جنگل آسفالت» نقش داوود جنگلی را بازی کرده که برخلاف نام غلط‌اندازش، بسیار ساده به نظر می‌رسد و شبیه خلافکارهایی که پیش‌تر می‌شناختیم نیست. با تمرکز روی جزئیات رفتار و حالات چهره و تنظیم لحن صحبت کردنش توانسته است قدرتش را به نمایش بگذارد. در بخش آگراندیسمان این هفته سراغ این بازیگر رفته‌ایم.

ویژگی گریم | داوود جنگلی به عنوان یک قاچاقچی خیلی قدرتمند و مخوف معرفی می‌شود اما شمایلی که مجید آقاکریمی پیش رویمان می‌گذارد، شمایل فردی ساده و کاملا معمولی است. اورکت سبز رنگ با یقه اسکی می‌پوشد، موهایش کوتاه است و به یک طرف شانه زده و موهای شقیقه‌اش سفید شده است. چهره‌اش ساده است و در نگاه اول اصلا به نظر نمی‌رسد رئیس دم و دستگاهی قدرتمند باشد و حتی نامش هم همه را بترساند.  

مجید آقا کریمی در نقش «داود جنگلی» در سریال «جنگل آسفالت» خوش درخشیده است.
مجید آقا کریمی از بازیگران کارکشته تئاتر است که در «جنگل آسفالت» خوش درخشیده است.

اهمیت نقش | داوود جنگلی رئیس باندی است که کار مفت‌کشی انجام می‌دهند و ارقام معاملاتش هوش از سر همه می‌پراند. در جمع افرادی که چنین کارهایی انجام می‌دهند رودست ندارد و هیچ‌کس تا به حال نتوانسته سرش کلاه بگذارد. از قضا دلارهایی که برای مفت‌کشی به امیر و هنگامه سپرده بودند هم زیر نظر داوود جنگلی بوده و ایرج برای رهایی دختر و پسرش باید هرجور شده با او کنار بیاید.

جنس بازی | مجید آقاکریمی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایفای نقش داوود جنگلی است. نکته قابل توجه اینکه مخاطبان در صفحه اینستاگرام این سریال بسیار از بازی او تعریف و تمجید کرده و او را با وجود نقش کوتاهی که دارد یکی از بهترین بازیگران این سریال دانسته‌اند. آقاکریمی با لباس و چهره‌ای ساده و ارام و مطمئن، در جایگاه رئیس یک باند مافیایی ظاهر شده. ابتدا صمیمی و خوش‌رو و حتی مهمان‌نواز به نظر می‌رسد اما رفته رفته متوجه می‌شویم از هر ترفندی برای تحقیر و از بین بردن اعتمادبنفس طرف مقابل استفاده می‌کند. با رفتار، نگاه و لبخند گوشه لبش کاری می‌کند که هیچ‌کس نتواند مقابل او خودی نشان دهد. واکنش‌هایش غیرقابل حدس است. درحالیکه لبخند می‌زند، یکمرتبه از جا می‌پرد و روی میز می‌کوبد بعد غش‌غش می‌خندد. وقتی ایرج رویش اسلحه می‌کشد، ذره‌ای شگفت‌زده نمی‌شود و با خونسردی‌اش کاری می‌کند که کم بیاورد و نداند با اسلحه توی دستش باید چه کار کند. آقاکریمی تمام مدت از میمیک صورتش برای نمایش خونسردی و برتری‌جویی استفاده می‌کند و حتی لبخند‌هایش را هم طوری تنظیم می‌کند که بیشتر حرص‌دربیار است تا آرامش‌بخش. او با اینکه می‌داند اسلحه پر است و هر لحظه ممکن است شلیک کند، با خیال راحت به رجزخوانی‌اش ادامه می‌دهد و طوری رفتار می‌کند که نشان دهد ایرج حتی در حد این نیست که بخواهد رویش اسلحه بکشد و همین بی‌خیالی را بسیار دقیق و درست در چهره‌اش به نمایش می‌گذارد. آقاکریمی لحن صحبت کردنش را هم با توجه به حال‌وهوای این شخصیت مدام تغییر می‌دهد و این هم یکی دیگر از ویژگی‌های این بازیگر با تجربه تئاتر است.

مجید آقا کریمی در نقش «داود جنگلی» در سریال «جنگل آسفالت» خوش درخشیده است.
مجید آقا کریمی آنالیز درستی از کاراکتر «داود جنگلی» داشته است.

مهمترین عامل جذابیت | تصویری که از یک رئیس باند مافیایی به نمایش می‌گذارد، اصلا کلیشه‌ای نیست. نه جای زخم روی صورتش دارد، نه لباس‌هایی متفاوت بر تن کرده و نه دم و دستگاه و خدم و حشمی همراهی‌اش می‌کنند. با یک لباس بسیار ساده سر میزی در اتاقی معمولی می‌نشیند و چهره‌اش ذره‌ای غلط‌انداز نیست. حتی به ظاهرش می‌خورد فردی مثبت باشد. درواقع آقاکریمی بدون اینکه از گریم خاصی برای رسیدن به این نقش  استفاده کرده باشد، صرفا با بازی درخشانش کاری کرده است تا بتوانیم او را در این جایگاه باور کنیم. همین هم برگ برنده اصلی بازی اوست. 

 «جنگل آسفالت» به کارگردانی پژمان تیمورتاش با بازی نوید محمدزاده، فرشته حسینی، امیر جعفری، ریما رامین‌فر، نازنین فراهانی، علیرضا جعفری، آزاده صمدی، مجید آقاکریمی و … جمعه‌ها در پلتفرم نماوا منتشر می‌شود.

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *