بررسی ابعاد مختلف قسمت اول سریال «قطب شمال» | یک افتتاحیه قابل قبول  

بررسی ابعاد مختلف قسمت اول سریال «قطب شمال» | یک افتتاحیه قابل قبول  

سریال «قطب شمال» شروع قابل قبولی داشت ، شروعی که مخاطب را بعد از تماشای قسمت اول به تعقیب داستان و پیگیری سرنوشت شخصیت‌ها ترغیب می‌کرد و این برای یک سریال می‌تواند اتفاق خوشایندی باشد. البته در این مدت سریال‌هایی عرضه شدند که افتتاحیه خوبی داشتند اما بعد از قسمت اول نتوانستند روند خوب خود را حفظ کنند، حالا باید منتظر ماند و دید برای «قطب شمال» چه اتفاقی می‌افتد.

کانال تلگرام مووی پلات

داستان: همایون منصوری در شب عروسی بازداشت می شود و به زندان می افتد. او کارمندی پاکدست است که به دام یک ماجرای پولشویی افتاده. پای رقیب عشقی هم در میان است. این، سرراست ترین روایتی است که می توان از داستان «قطب شمال» بیان کرد؛ بی آن که قصه لو برود.

سریال «قطب شمال» محصول تازه فیلیمو شروع امیدوار کننده‌ای داشت.
امیر حسین فتحی و عباس جمشیدی‌فر در نمایی از سریال «قطب شمال»

روایت | یکی از امتیازات قسمت اول «قطب شمال» داستان روان و سرگرم کننده است که این کار را بدون گیج کردن مخاطب انجام می دهد. سریال در لحظاتی، انتظاری که ایجاد کرده را برآورده نمی کند اما در مجموع، در گره افکنی و گره گشایی و پیشبرد منطقی قصه موفق است. چندین اتفاق که همراه با غالفگیری است، در زمان درست قصه جانمایی شده و همین ضعف های سریال را می پوشاند.

ماجرای اقتباس | اشاره تیتراژ به این که «قطب شمال»، اقتباسی آزاد از رمان کنت مونت کریستو است؛ برای مخاطب ایجاد پرسش می کند تا بداند خط کلی (و احتمالی) داستان سریال چیست و چه ربطی به رمان دارد. در داستان اصلی ماجرای خیانت، حق خوری، زندان، انتقام و … مطرح است . برخی از این مفاهیم نیز در قسمت اول «قطب شمال» وجود دارند اما چون اقتباس عین به عین شکل نگرفته، می توان حدس زد شکلی دیگر از روایت گری در سریال رقم بخورد. با این حال سوالات مختلفی مطرح است که قهرمان سریال چه نقشه ای در سر دارد و چه سرنوشتی در انتظار اوست؟ اصلا نتیجه اتفاقات را شخصیتی دیگر رقم خواهد زد؟  

سریال «قطب شمال» محصول تازه فیلیمو شروع امیدوار کننده‌ای داشت.
«آناهیتا درگاهی» در نمایی از سریال «قطب شمال»

عملکرد بازیگران | از جمله نقطه قوت «قطب شمال» در ایستگاه اول، بازی قابل قبول بازیگران سریال است. بهادر زمانی تجربیات مختلفی از سر گذرانده و حالا نقش همایون، یک جوان پاکدست و فریب خورده و در عین حال عاشق را باورپذیر به نمایش گذاشته. تلاش آناهیتا درگاهی برای پرهیز از حشو و زوائد بازیگری قابل احترام است.  امیر حسین فتحی نقش رقیب این دو دلداره را بازی کرده و حواسش بوده شخصیت منفی سامان، از قاب بیرون نزد. ایوب ، که فرهیختگی او ربطی به قاتل بودنش ندارد هم زمینه شکل گیری یک بازی خوب برای فرهاد آئیش را فراهم کرده است. فرزاد حسنی (داوود) را پیش تر در نقش وکیل، با سریال «هفت» دیده بودیم. این جا اما به خاطر بعد منفی کاراکتر، جنس بازی اش تفاوتی اساسی دارد.  برای فرزاد حسنی چند دقیقه کافی بود تا روی خبیث و البته مهیب شخصیت را به رخ بکشد. به نظر می رسد او در ادامه وجه دیگری از توانمدی بازیگری اش را عیان سازد. «قطب شمال» چند بازیگر در نقش های محوری هم دارد که در قسمت های بعد نوبت به آن ها می رسد؛ از جمله نازنین بیاتی، فرزاد فرزین و …

سریال «قطب شمال» محصول تازه فیلیمو شروع امیدوار کننده‌ای داشت.
امیر حسین فتحی در سریال «قطب شمال» بازی قابل قبولی داشت، هرچند برخی از مخاطبان به گریم او انتقادهایی داشتند.

 پیش بینی |«قطب شمال» مثل هر محصول هنری، خالی از ضعف و ایراد نیست. بر اساس قسمت اول اما می توان اذعان کرد سریالی خوب است و قابلیت های جذب و راضی نگه داشتن مخاطب را دارد. آیا تا پایان همین گونه خواهد بود؟

سریال «قطب شمال» به کارگردانی امین محمودی یکتا و تهیه‌کنندگی علی اکبر تحویلیان از محصولات اختصاصی «فیلیمو» است که روزهای جمعه منتشر می‌شود.

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *