توهین عجیب نائب‌رئیس هیئت‌مدیره پلتفرم نماوا به هنرمندان، اعتراض‌های فراوانی را برانگیخت و نماوا بالاخره وادار به عذرخواهی شد | روز سیاه نماوا

توهین عجیب نائب‌رئیس هیئت‌مدیره پلتفرم نماوا به هنرمندان، اعتراض‌های فراوانی را برانگیخت و نماوا بالاخره وادار به عذرخواهی شد | روز سیاه نماوا

محمدحسن شانه‌ساززاده، مؤسس شاتل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره نماوا، در مصاحبه‌ای به بازیگران و تهیه‌کنندگان و تیم تولید سریال‌های پلتفرم‌ها توهین کرده و همه آنها را بی‌اخلاق معرفی کرده است. او تاکید کرده که هنرمندان برای پول هر کاری حاضرند انجام دهند. این اظهارنظر عجیب واکنش‌های بسیاری از اهالی سینما را در بر داشت و کاربران فضای مجازی را هم به اعتراض واداشت. تا اینکه بالاخره، روابط‌عمومی نماوا بیانیه‌ای منتشر کرد و از هنرمندان پوزش طلبید.

کانال تلگرام مووی پلات

به گزارش مووی پلات، محمدحسن شانه‌ساززاده؛ نایب رئیس هیئت‌مدیره نماوا در مصاحبه با دیجیاتو اعلام کرد که ارزان‌ترین سریال این پلتفرم، قسمتی 3 میلیارد هزینه دارد و سریال «سووشون» 8 میلیارد تومان برای هر قسمت هزینه برده است. او بعد از بیان این ارقام تاکید کرد که هنرمندان افرادی بی‌اخلاق هستند.

شانه‌ساززاده گفت: «هزینه‌هایش سر جای خودش بازیگرهایش هم خیلی بی‌اخلاقند. بازیگرها و تهیه‌کننده‌ها همه‌شان بی‌اخلاقی‌های خاص خودشان را دارند. نه به قرارداد متعهدند نه به حرف‌های‌شان. من در چند تا صنعت مختلف کار کرده‌ام اما به بی‌اخلاقی اینها هیچ جا ندیده‌ام. اسمش هم این است که هنرمند و فرهیخته و فرهنگی‌اند ولی بسیار بی‌اخلاقند.» وقتی هم که مصاحبه‌کننده به او گفت نگران نیست هنرمندها با شنیدن این حرف‌ها به کارشان ادامه ندهند، جواب داد: «برای آنها اول و آخرش پول است شما پول بده هرکاری می‌کنند.»

صحبت‌های یکی از مسولان نماوا درباره سینماگران واکنش آن‌ها را به همراه داشت.
نمایی از سریال «خسوف» که به تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان برای پلتفرم «نماوا» تولید شد.

این اظهارات توهین‌آمیز با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد. همایون اسعدیان که دو سریال «خسوف» و «شریک جرم» را برای این پلتفرم تهیه کرده، در پاسخ به این توهین گفت: «آقای شانه‌ساززاده یکی از مدیران ارشد نماوا با حرف‌هایی که بیشتر زیبنده خودشان است بازیگران و تهیه‌کنندگان سینمای ایران را مورد نوازش قرار دادند. من در چهل‌سال گذشته شاهد این میزان از وقاحت در اظهارنظر کسی در مورد هنرمندان نبودم و این صحبت‌ها بی‌سابقه است. قیاس به نفس می‌فرمایید جناب شانه‌ساز! حداقل برای منی که در دو پروژه با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم این حرف‌ها باعث تاسف است. جناب شانه‌ساز برای حفظ حرمت سینمای ایران، من، همایون اسعدیان عضو کوچک این سینما تا زمانیکه شما در نماوا حضور داشته باشید در هیچ سمتی با این مجموعه همکاری نخواهم کرد.»

حسین فرح‌بخش هم نسبت به صحبت‌های نائب‌رئیس نماوا واکنش نشان داد و از آنها خواسته هرچه زودتر عذرخواهی کنند. فرح‌بخش در صفحه اینستاگرامش به پخش بدون مجوز فیلمش در نماوا صحبت به میان آورد و به مدیر این پلتفرم توصیه کرد شغلش را تغییر دهد. او نوشت: «به این مدیر پلتفرم توضیه می‌کنم به سراغ فروش سرامیک برود و عرصه هنر را برای اهالی هنر بگذارت شان خود را باید خودتان حفظ می‌کردید و با افراد معتبر هنرمندان کار می‌کردید چون بخش عمده اهالی سینما افراد باشخصیتی هستند حتی آن آبدارچی صحنه.»

مازیار میری کارگردان دو سریال «خسوف» و «شریک جرم» هم نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: «روز گذشته جناب آقای شانه‌ساز از مدیران ارشد پلتفرم نماوا فرمایشاتی فرمودند که واقعا باعث تاسف است البته به نظر من تاسف بزرگتر جایی است که مدیران فرهنگی کشور شرایطی را به وجود می‌آورند که افراد کاسبکاری همجون ایشان عهده‌دار انجام تصمیم‌گیری‌های فرهنگی می‌شوند. از آنجایی که برخلاف نظر ایشان معتقدم اخلاق و شرافت بیشتر از هر حرفه‌ای نزد اهالی سینماست تا زمانی که ایشان رسما از اهالی سینما عذرخواهی نکنند از تمام پروژه‌هایی که قرار به همکاری با این پروژه داشتم رسما انصراف می‌دهم.»

کانال تلگرام مووی پلات

صحبت‌های یکی از مسولان نماوا درباره سینماگران واکنش آن‌ها را به همراه داشت.
نمایی از سریال «شریک جرم» به کارگردانی مازیار میری که با سرمایه‌گذاری «نماوا» تولید شد.

هوشنگ گلمکانی، منتقد سینما هم از این رفتار توهین‌آمیز گلایه کرد و نوشت: «تردیدی نیست که سریال‌های شبکه نمایش خانگی که همین آدم‌های بی‌اخلاق و بی‌تعهد در تولیدشان نقش دارند مهم‌ترین عامل تداوم فعالیت پلتفرم‌ها است. بی‌اخلاقی و بی‌تعهدی هیچ کس هم قابل دفاع نیست، اما در جبهه «قدرت و سرمایه»، اغلب بی‌اخلاقی و بی‌تعهدی، با ستم و فساد مالی و رانت‌خواری و حق‌کشی نیز همراه است. ای کاش کسانی هم از بی‌اخلاقی جبهه «قدرت و سرمایه» بگویند؛ کسانی که خود درگیر آن بوده‌اند. ولی ما به عنوان اهل رسانه، فقط یک قلم از بی‌اخلاقی را در کسب درآمد بی‌قرارداد از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی می‌توانیم یادآوری کنیم. استفاده غیرمجاز از تولیدات صاحبان آثار، و پول گرفتن از کاربران برای تماشای آن‌ها.»

علاوه براین افراد تعدادی از بازیگران از جمله محسن کیایی، محسن تنابنده و… با انتشار استوری به صحبت‌های شانه‌ساز زاده واکنش نشان دادند، بعد از هجمه وارد شده حالا روابط‌عمومی نماوا بیانیه‌ای منتشر کرده و از هنرمندان عذر خواسته و تاکید کرده: «در جریان ساخت و نمایش برخی مجموعه‌های نمایشی مشکلاتی با برخی از همکاران پدید آمده و مجموعه‌ای علی‌رغم صرف هزینه‌های گزاف با بدعهدی به پخش نرسیده است اما این مشکلات عمومیت ندارد. مصاحبه اخیر نائب‌رئیس هیئت مدیره نماوا را باید واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد.»

در ادامه این بیانیه هم آمده: «مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودت‌آمیز و محترمانه با سرمایه‌های گرانسنگ سینمای ایران هم‌چنان مهمترین سرمایه او خواهد بود.» 

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *