رکوردهایی که در اسکار نودو ششم خلق شدند | از هت تریک اسکورسیزی تا اولین‌ اسکارغول‌ها

رکوردهایی که در اسکار نودو ششم خلق شدند | از هت تریک اسکورسیزی تا اولین‌ اسکارغول‌ها

نود‌و‌ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار با برتری فیلم «اوپنهایمر» و کسب 7 جایزه و فیلم «بیچارگان» با کسب 4 جایزه به پایان رسید. اسکار 96 رکوردهای سینمایی زیادی به ثبت رساند.

کانال تلگرام مووی پلات

مراسم اسکار نود وششم برگزیدگانش را شناخت.
بیلی آیلیش با کسب دومین جایزه اسکار یک رکورد منحصر بفرد از خودش به جا گذاشت.

 رکورد شکنی بیلی آیلیش |  بیلی آیلیش با برنده شدن جایزه بهترین آهنگ اورجینال برای فیلم «باربی» دو سال پس از برنده شدن با آهنگ اصلی فیلم «جیمز باند» وارد کتاب رکوردهای اسکار شد و به عنوان جوان‌ترین برنده‌ دو جایزه اسکار در تاریخ این رویداد سینمایی شناخته شد. این رکورد پیش از این در اختیار بازیگر زن لوئیز راینر بود که دومین اسکار خود را با فیلم «زمین خوب» در ۲۸ سالگی دریافت کرده بود. جودی فاستر که دومین اسکار خود را برای «سکوت بره‌ها» در ۲۹ سالگی دریافت کرد و هیلاری سوانک که دومین اسکار خود را برای «عزیز میلیون دلاری» در ۳۰ سالگی کسب کرد در رتبه‌های بعدی این جوان‌ترین برندگان دو جایزه اسکار قرار دارند.

رکوردهایی که در اسکار نودو ششم خلق شدند | از هت تریک اسکورسیزی تا اولین‌ اسکارغول‌ها
مارتین اسکورسیزی برای سومین باز فیلمش در ده رشته نامزد شد، اما جایزه‌ای کسب نکرد.

هت تریک اسکورسیزی در ناکامی | فیلم «قاتلان ماه کامل» با وجود ۱۰ نامزدی دست خالی جوایز اسکار را ترک کرد، این سومین فیلم کارگردان مارتین اسکورسیزی پس از «دار و دسته‌های نیویورک» (۲۰۰۲) و «مرد ایرلندی»(۲۰۱۹) است که با وجود نامزدی در ۱۰ شاخه موفق به کسب هیچ جایزه‌ای نمی‌شود.

پرفروشی دیگر برنده اسکار | «اوپنهایمر» در گیشه آمریکا ۳۲۹.۳ میلیون دلار فروخته است تا چهارمین فیلم پرفروش برنده بهترین فیلم تاریخ اسکار  پس از «تایتانیک» (۶۷۴.۳ میلیون دلار)، «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» (۳۷۹.۴ میلیون دلار) و «فارست گامپ» (۳۳۰.۵ میلیون دلار) باشد.

رکوردهایی که در اسکار نودو ششم خلق شدند | از هت تریک اسکورسیزی تا اولین‌ اسکارغول‌ها
نولان در دوره نود وششم سرانجام اولین اسکارش را به دست آورد.

دومین زوج برنده اسکار | کریستوفر نولان و همسرش اما توماس از جمله تهیه کنندگانی بودند که برای اوپنهایمر (همراه با چارلز روون) برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شدند. آنها دومین زوج برنده اسکار  هستند. پیش از آن‌ها در سال 1989 ریچارد دی. زانوک و لیل فینی زانوک برای تهیه کنندگی «رانندگی برای خانم دیزی» برنده اسکار بهترین فیلم شدند، این جایزه را دریافت می‌کنند.

بیلی آیلیش
اما استون بعد از گذشت هفت سال موفق شد دومین اسکارش را هم به دست بیاورد.

 اتفاقی ویژه برای استون | «اما استون» برای دومین بار جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «بیچارگان» دریافت کرد، در حالی که اغلب پیش‌بینی‌ها لیلی گلداستون را برای فیلم «قاتلان ماه کامل» را به عنوان برنده پیش‌بینی کرده بودند. استون که هفت سال پیش برای فیلم «لالالند» برنده اسکار شده بود، تنها برنده بازیگری امسال بود که قبلا برنده اسکار شده بود.

کانال تلگرام مووی پلات

 دهمین سیاهپوست برنده اسکار | داواین جوی راندولف برای فیلم «جاماندگان» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد. او دهمین هنرپیشه سیاهپوستی است که در این رشته برنده شده است.

 اولین اسکار آقای اندرسون | وس اندرسون در نهایت اولین اسکار خود را برای بهترین فیلم کوتاه «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» کسب کرد. این کارگردان سرشناس پیش از این برای فیلم‌هایش در ۷ شاخه‌های مختلف جوایز اسکار نامزد کسب دریافت جایزه شده بود.

مراسم اسکار نود وششم برگزیدگانش را شناخت.
کلین مورفی اولین بازیگر ایرلندی برنده اسکار است.

 نخستین آکتور ایرلندی برنده اسکار | کیلین مورفی که برای بازی در فیلم «اوپنهایمر» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد، نخستین بازیگر ایرلندی تاریخ جوایز اسکار است که این جایزه را ردیافت می‌کند.

اولین فیلم بریتانیایی برنده اسکار | فیلم «منطقه مورد علاقه» به عنوان نخستین فیلم بریتانیایی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) شد.

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *