قاضی دیوان عالی برزیل پرونده ایلان ماسک را بررسی خواهد کرد

قاضی دیوان عالی برزیل پرونده ایلان ماسک را بررسی خواهد کرد

در کشور برزیل، یک قاضی دادگاه عالی به نام «آلکساندر دی مورائس»، تحقیقی درباره پرونده ایلان ماسک را به صورت رسمی آغاز کرده است.

کانال تلگرام مووی پلات

«ایلان ماسک»، مالک پلتفرم ایکس، تصمیم به فعال کردن مجدد حساب‌های کاربری در این پلتفرم گرفتهT در حالی که قاضی قبلاً دستور مسدودسازی آن‌ها را داده بود. این تداوم درگیری میان «ماسک» و مقامات برزیلی منجر به تشدید وضعیت شده است.

او به دستور مسدودسازی حساب‌های کاربری واکنش نشان داد و ادعا کرده که این تصمیم غیرقانونی محسوب می‌شود و از قاضی «مورائس» خواسته تا استعفا دهد.



پرونده ایلان ماسک بررسی خواهد شد

هنوز مشخص نیست که دستور مسدودسازی مربوط به کدام حساب‌های کاربری است. پلتفرم ایکس در ابتدا در روز شنبه اعلام کرده بود که دستور مسدودسازی حساب‌ها صادر شده؛ اما زمان دقیق آن اعلام را اعلام نکرد.

در حال حاضر، «مورائس» در حال تحقیق درباره نیروهای متجاوز دیجیتالی است که در دوران ریاست جمهوری سابق برزیل، به منظور گسترش اخبار جعلی و ایجاد تشنج، فعالیت می‌کردند. همچنین، او تحقیقی درباره تلاش برای کودتا از سوی همان رییس جمهور را نیز رهبری می‌کند.

پرونده ایلان ماسک

ماسک در شب روز شنبه، «مورائس» را به خیانت و توطئه ضدقانونی علیه قانون اساسی و مردم برزیل متهم کرد. وی نوشت:

این قاضی جریمه‌های سنگین تحمیل می‌کند. دسترسی ما به پلتفرم ایکس در برزیل قطع می‌شود. این موضوع می‌تواند منجر به از دست دادن درآمد ما در برزیل شده و ما مجبور شویم دفترمان را در آنجا ببندیم. اما اخلاق مهم‌تر از سود است.

این تداوم درگیری میان مالک ایکس و مقامات برزیلی، باعث تشدید وضعیت شد. «ایلان ماسک» اعلام کرد که این ممنوعیت غیرقانونی محسوب می‌شود و پلتفرم ایکس آن را لغو می‌کند. او از «آلکساندر دی مورائس»، قاضی دادگاه عالی، خواسته تا استعفا دهد.

منبع : figar.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *