مروری بر همکاری‌های مشترک و موفق ایرج طهماسب و حمید جبلی | رفقای خوب

مروری بر همکاری‌های مشترک و موفق ایرج طهماسب و حمید جبلی | رفقای خوب

حمید جبلی و ایرج طهماسب را سال‌هاست به عنوان زوج هنری می‌شناسیم. آنها از ابتدای دهه شصت با نمایش و ساخت برنامه‌های عروسکی شروع کردند و بعد از موفقیت «صندوق پست» و به شهرت رسیدن عروسک کلاه قرمزی، با فیلم «سینمایی کلاه‌قرمزی و پسرخاله» به جایگاه ویژه‌ای نزد مخاطبان رسیدند. آنها علاوه بر همکاری برای ساخت مجموعه‌های کلاه قرمزی و سه فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و سروناز» و «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه»، در فیلم‌های «دختر شیرینی‌فروش»، «زیر درخت هلو» و «رفیق بد» باهم همبازی شدند.

کانال تلگرام مووی پلات

به گزارش مووی پلات، ایرج طهماسب بعد از ساخت آخرین مجموعه «کلاه قرمزی»، تصمیم به ساخت «مهمونی» گرفت اما حمید جبلی در این پروژه حضور پیدا نکرد. حالا هم که طهماست مشغول تولید «مهمانی» است و بسیاری از کاراکترهای عروسکی «کلاه قرمزی» را بازگردانده، باز هم جبلی غایب این مجموعه است. نگاهی داریم به همکاری جذاب زوج طهماسب و جبلی در سه فیلم سینمایی «دختر شیرینی‌فروش»، «زیر درخت هلو» و «رفیق بد».

دختر شیرینی‌فروش | ایرج طهماسب | 1380

ایرج طهماسب و حمید جبلی از زوج‌های دوست‌داشتنی و موفق سینما و تلویزیون هستند.
نمایی از فیلم «دختر شیرینی فروش» که حمید جبلی نقش پدر ایرج طهماسب را در آن بازی می‌کرد.

حمید جبلی و ایرج طهماسب در «دختر شیرینی‌فروش» در نقش یک پدر و پسر ظاهر شدند و موقعیت کمدی بامزه‌ای را پیش بردند. جبلی زمان تولید این فیلم در سال 1380، 43 ساله بود اما با گریم متفاوت و رنگ مو، چین و چروک‌های چهره و قوزی که روی پشتش بیست، سی سال بیشتر از سن خودش نشان می‌داد. جبلی در نقش تقی، مردی خسیس و خودخواه ظاهر شده بود که سخت راه می‌رفت و مدام قلبش می‌گرفت. بیشتر وقت‌ها پسرش را مجبور می‌کرد او را روی کولش سوار کند. پسرش سعید با بازی ایرج طهماسب مردی بی‌اعتمادبنفس بود که نمی‌توانست مقابل سخت‌گیری‌های پدرش بایستد و حقش را طلب کند. پدر سال‌ها شناسنامه سعید را قایم می‌کرد، اجازه ازدواج به او نمی‌داد و مدام بر سر راه رسیدن او به دختر مورد علاقه‌اش سنگ می‌انداخت. در بخش مهمی از فیلم، حمید جبلی را روی کول ایرج طهماسب می‌‌دیدیم. او مدام پسرش را تحقیر می‌کرد و سرش غر می‌زد و مجبورش می‌کرد اوامرش را اجرا کند.

زیر درخت هلو | ایرج طهماسب | 1384

ایرج طهماسب و حمید جبلی از زوج‌های دوست‌داشتنی و موفق سینما و تلویزیون هستند.
در فیلم «زیر درخت هلو» حمید جبلی نقش خانه شاگرد ایرج طهماسب را بازی می‌کند.

در «زیر درخت هلو» باز هم در همراهی حمید جبلی و ایرج طهماسب موقعیت‌های جذاب فیلم شکل گرفت. طهماسب نقش آخرین بازمانده خانواده عارف‌پور را داشت که بعد از مرگ پدرش برای رفتن سراغ وصیت‌نامه او باید ابتدا کاری می‌کرد که صفا، نوکر خانه ازدواج کند. صفا تمایلی به ازدواج نداشت چون معتقد بود مهره مار دارد و اگر قصد ازدواج داشته باشد همه برای ازدواج با او سرودست می‌شکنند. ابتدا این مسئله به نظر همه مسخره می‌آمد اما وضعیت به‌جایی می‌رسید که برای فرار از دست دختران متقاضی ازدواج بالای درخت پناه می‌گرفت. جبلی بیشتر از اینکه کار به‌خصوصی انجام دهد مشغول فرار بود و همین فرارش موقعیت‌های جالبی را می‌ساخت. «زیر درخت هلو» یکی از فیلم‌های پرفروش اکران در سال 1385 بود.

رفیق بد | عباس احمدی مطلق | 1386

ایرج طهماسب و حمید جبلی از زوج‌های دوست‌داشتنی و موفق سینما و تلویزیون هستند.
در فیلم «رفیق بد» طهماسب و جبلی نقش دو دوست صمیمی را بازی می‌کنند.

ایرج طهماسب و حمید جبلی یکبار هم سال 1386 در فیلم «رفیق بد» کنار هم قرار گرفتند. اینبار نقش دو دوست و همکار به نام‌های حبیب و عزیز را داشتند که مسئول حمل پول به بانک بودند. آنها در آخرین روز خدمت‌شان، با سرقت مسلحانه غافلگیر می‌شدند و موقعیتی پدید می‌آمد که وجوه پنهان این دو کاراکتر را برای یکدیگر آشکار می‌کرد و رفاقتشان به چالش کشیده می‌شد. سال‌ها بعد از این ماجرا، حبیب با بازی ایرج طهماسب که به لحاظ مالی جایگاهش تغییر کرده و ثروتمند شده بود، برمی‌گشت و سراغ دوستش را در آسایشگاه روانی می‌گرفت. بخش‌هایی از فیلم در فلاش‌بک روایت می‌شد و هردو آنها با دو گریم متفاوت در فیلم حضور داشتند. «رفیق بد» براساس فیلمنامه ایرج طهماسب ساخته شده بود اما برخلاف دو فیلم قبلی موفقیت چندانی به دست نیاورد و حتی جذابیت بازی این دو بازیگر کنار هم نتوانست باعث جلب توجه شود.

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *