نظرات مخاطبان درباره  فیلم «پرویزخان» به بهانه اکران عمومی آن در سینماها | پرهیجان با یک پورصمیمی درخشان

نظرات مخاطبان درباره  فیلم «پرویزخان» به بهانه اکران عمومی آن در سینماها | پرهیجان با یک پورصمیمی درخشان

فیلم «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی، به عنوان تنها فیلم فوتبالی اکران نوروز، تا اینجا با استقبال خوبی روبه‌رو شده. گرچه نگاه‌ها به این فیلم، بازیگرانی که برای آن انتخاب شده‌اند، شیوه اطلاعات موجود در آن و … متفاوت است. خیلی‌ها آن را اثری پرهیجان و قدرتمند معرفی کرده و بازی سعید پورصمیمی را در نقش پرویز دهداری به عنوان یکی از برگ برنده‌های مهم فیلم دانسته‌اند و برخی نوشته‌اند که «پرویزخان» خیلی از واقعیت‌ها را به شیوه دیگری منتقل کرده است. به بهانه اکران این فیلم مروری داریم بر نظراتی که مخاطبان در فضای مجازی درباره آن منتشر کرده‌اند.

کانال تلگرام مووی پلات

به گزارش مووی پلات، پرویز دهداری یکی از مهمترین چهره‌های فوتبالی ایران است و از این جهت ساخت فیلمی درباره او اهمیت زیادی دارد. دهداری از جمله مربی‌هایی بود که اخلاق را بر ورزش مقدم می‌دانست و از این جهت مخالفان زیادی داشت.

فیلم «پرویز خان» برشی است از زندگی زنده یاد پرویزدهداری که در فوتبال ملی دست به یک تغییر نسل هیجان‌انگیز زد.
مخاطبان فیلم «پرویزخان» به شکل عجیبی جذب بازی سعید پور صمیمی شده‌اند.

بازی سعید پورصمیمی | بخش مهمی از نظرات مخاطبان درباره فیلم «پرویزخان»، روی بازی موفق سعید پورصمیمی در نقش پرویز دهداری متمرکز شده. خیلی‌ها پورصمیمی را بهترین انتخاب برای این نقش دانسته و نوشته‌اند بازی ملموس او باعث شده ارتباط بیشتری بین مخاطبان و فیلم برقرار شود. مثلا یکی از کاربران نوشته: «نمی‌تونم «پرویزخان» رو بدون بازی سعید پورصمیمی تصور کنم. به نظرم اگه این بازیگر نبود، فیلم اصلا نباید ساخته می‌شد.»، مخاطب دیگری نوشته که پورصمیمی برای این نقش باید از جشنواره فجر جایزه می‌گرفته و داوران بازی‌اش را ندیده‌اند: «در حق استاد پورصمیمی کم‌لطفی شد تو جشنواره. بلاشک لایق سیمرغ بودن.» بعضی‌ها هم نوشته‌اند پورصمیمی در این سن‌وسال هم درخشان ظاهر شده و کوچکترین ضعفی در بازی‌اش دیده نمی‌شود. البته در این بین چند نفری هم معتقدند بین پورصمیمی و دهداری شباهت زیادی نیست و به لحاظ سن‌وسال باید بازیگر دیگری را انتخاب می‌کرده‌اند. یکی از کاربران نوشته: «آقای پورصمیمی رو می‌تونستند بهتر در بیارن، راستش شبیه آقای دهداری نبودند اصلا. توی فیلم اقتباسی که مربوط به اشخاص بزرگ هستند باید بازیگرانی انتخاب بشند که توسط گریمور حداقل یکم شبیه چهره اون بزرگواران بشن اما بازی استاد پورصمیمی مثل همیشه زیبا بود.» درکل اما مجموع نظرات نسبت به حضور پورصمیمی در این فیلم مثبت است.

فیلم «پرویز خان» برشی است از زندگی زنده یاد پرویزدهداری که در فوتبال ملی دست به یک تغییر نسل هیجان‌انگیز زد.
انقلاب پرویز دهداری در فوتبال ملی با تشکیل تیمی جوان و ناشناخته در قالب فیلمی سینمایی، جذاب از کار درآمده است.

جذابیت داستان | در بخش نظرات پست‌های مرتبط با فیلم پرویزخان، خیلی‌ها از روند فیلم و هیجانی که در آن وجود دارد صحبت به میان آورده‌اند. برخی مخاطبان نوشته‌اند: «شخصیت‌ها درست شکل گرفته‌ان و برای همین هم آدم حسشون می‌کنه.»، «خیلی هیجان داشت. انگار داری فوتبال واقعی می‌بینی. من تا لحظه آخر هیجان داشتم.»، «فیلمی پر انرژی و هیجان که نمی‌شه وسطش رهاش کرد.» و … البته نقدهایی هم به داستان فیلم وارد شده است. مثلا مخاطبی نوشته: «بخش‌های آخر فیلم رو انگار زورکی اضافه کرده بودن که هیجان بره بالا. مصنوعی بود یه جاهایی.» کاربر دیگری هم در نقد فیلم نوشته: «کارگردان یه جاهایی رو به خاطر جذاب‌تر کردن فیلمش زیادی بزرگ کرده. انگار دیگه داره شعار می‌ده.»

فیلم «پرویز خان» برشی است از زندگی زنده یاد پرویزدهداری که در فوتبال ملی دست به یک تغییر نسل هیجان‌انگیز زد.
اهالی فوتبال و فوتبال دوستان هم از فیلم «پرویزخان» راضی هستند.

واکنش فوتبال‌دوستان | واکنش علاقه‌مندان به فوتبال نسبت به فیلم متفاوت است. برخی جزئیات موجود در فیلم را با واقعیاتی که در ذهن داشته‌اند تطبیق داده و نوشته‌اند از نظر آنها بعضی موارد به خاطر دراماتیزه شدن فیلم تغییر کرده و آن را ایراد دانسته‌اند. بعضی دیگر اما نوشته‌اند که «پرویزخان» بهترین نمونه‌ای است که می‌توانسته‌اند برای چنین اتفاق تاریخی بسازنند. مخاطبی نوشته: «هر فوتبال‌دوست و هرکسی که عاشق ایران باشه قطعا از دیدن این فیلم لذت خواهد برد، بسیار عالی بود و به دفعات احساساتم برانگیخته شد، لذت بردم از بازی اقای پورصمیمی از فیلمبرداری از موضوع جذاب و متفاوت.» کاربر دیگری نظر گذاشته:« فیلم بسیار خوبی بود اگر به فوتبال علاقه دارید ولی انتخاب بازیگرها زیاد چنگی به دل نمی‌زد.» کاربر دیگری هم آن را یک بیوگرافی موفق معرفی کرده و نوشته: «یکی از بهترین بیوگرافی‌هایی که تاحالا دیده بودم. اگه مخاطب فوتبالی هستین، دیدنِ این فیلم به اندازه یه بازی ایران استرالیا بهتون کیف میده.» و …

فیلم «پرویز خان» برشی است از زندگی زنده یاد پرویزدهداری که در فوتبال ملی دست به یک تغییر نسل هیجان‌انگیز زد.
نمایی از پشت صحنه فیلم «پرویزخان»

فضای نوستالژیک | برخی نوشته‌اند که حال‌وهوای نوستالژیک فیلم را پسندیده‌اند. هم تلاش کارگردان برای ساخت فضای شهری و هم انتخاب بازیگران جوانی که قرار بوده نوجوانی فوتبالیست‌های مطرح سال‌ها بعد را بازی کنند. یکی از کاربران نوشته: «فیلمی ساده و البته نوستالژیک. رمز موفقیت این فیلم در برانگیختن احساسات است مخصوصا برای متولدین دهه پنجاه و شصت میتونه گاهی لبخند و گاهی بغض رو به همراه داشته باشه. با وجود سادگی فیلم به نظرم ارزش دیدن داشت.» کاربر دیگری درباره آن نوشته: «این فیلم من رو برد به چند دهه‌ پیش. امشب این فیلمو دیدم، هم یه‌جاهاییش گریه کردم هم خندیدم هم هیجان زده شدم و در نهایت بسیار لذت بردم.»

«پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی ساخته شده و سعید پورصمیمی، حمیدرضا پگاه، مریم سعادت، المیرا دهقانی، بهنام تشکر و … در آن بازی دارند.

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *