واکنش‌های مثبت و منفی به مواجهه غافلگیرکننده آرمان با ناظم مدرسه‌اش در قسمت هشتم «افعی تهران» | دلمان خنک شد

واکنش‌های مثبت و منفی به مواجهه غافلگیرکننده آرمان با ناظم مدرسه‌اش در قسمت هشتم «افعی تهران» | دلمان خنک شد

رویارویی شخصیت آرمان بیانی با بازی پیمان معادی با ناظم دوران راهنمایی‌اش، یکی از مهمترین و پرواکنش‌ترین اتفاق‌های قسمت هشتم سریال «افعی تهران» است؛ مواجهه عجیب معادی با ناظمش باعث شده بسیاری از مخاطبانی که در دوران کودکی از ناظم مدرسه‌شان کتک خورده‌اند یا توسط آنها تحقیر شده‌اند، عملکرد آرمان را تحسین کنند. پیمان معادی پیش‌تر در فیلم سینمایی «بمب یک عاشقانه» هم شمایلی متفاوت از یک ناظم مدرسه به تصویر کشیده بود.

کانال تلگرام مووی پلات

به گزارش مووی پلات، در سریال «افعی تهران» مدام روی این مسئله تمرکز می‌شود که خشونت‌های دوران کودکی از سوی خانواده و مدرسه می‌تواند روی آینده زندگی هرفرد اثر بگذارد. در قسمت هشتم نشان داده شد که آرمان از آنجایی که مادر و پدر نداشته، همیشه تقصیرها به گردنش می‌افتاده و بیشتر  از همه کتک می‌خورده است.

سریال «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم و بازی پیمان معادی در هر قسمت مخاطب خود را با موضوعی تازه غافلگیر می‌کند.
تقابل آرمان بیانی با ناظم دوران کودکی‌اش و برخودری که با او داشت از غافلگیری‌های قسمت جدید «افعی تهران» بود.

آرمان در آستانه پنجاه سالگی با ناظم دوران راهنمایی‌اش مواجه می‌شود. ناظم مدرسه خودش سراغ آرمان می‌آید تا به او بگوید از اینکه او، سیامک انصاری و رضا یزدانی که هرسه همکلاسی بوده‌اند، حالا به هنرمندان مشهوری تبدیل شده‌اند به خودش افتخار می‌کند. آرمان اما در پاسخ به او توجهش را به کتک‌هایی که از او خورده جلب می‌کند و وقتی ناظم همه را کتمان می‌کند و می‌گوید با تنبیه بدنی مخالف بوده، آرمان مقابلش می‌ایستد و می‌گوید نصف کتک‌های زندگی‌اش را از او خورده است. ناظم بارها تاکید می‌کند که آرمان درحال اشتباه است و او هیچ‌وقت کسی را نزده اما آرمان با عصبانیت می‌گوید: «نمی‌شه آدم تو زندگیش هر گهی بخواد بخوره بعد چند سال بعد بزنه زیر همه چیز.» بعد به او پیشنهاد می‌دهد برای اینکه حسابشان صاف شود یکی در گوشش بزند اما این کار را نمی‌کند فقط وسط اتوبان و توی سرما، او را رها می‌کند و می‌رود.

این رفتار در صفحه اینستاگرام سریال «افعی تهران» واکنش‌های زیادی به همراه داشته. عده‌ای از این برخورد دفاع کرده‌اند و دلشان خنک شده و عده‌ای هم آن را بی‌احترامی به بزرگسال عنوان کرده و مخالفتشان را ابراز کرده‌اند.

سریال «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم و بازی پیمان معادی در هر قسمت مخاطب خود را با موضوعی تازه غافلگیر می‌کند.
برخی برخورد آرمان و انتقامی که او از ناظم دوران کودکی‌اش گرفت را ستودند و برخی موضع منفی نسبت به آن داشتند.

 برخی نوشته‌اند که رفتارهای مدیرها و ناظم‌هایشان در مدرسه باعث شده از درست خواندن زده شوند و کل زندگی‌شان به نابودی کشید شود و اگر محاکمه‌ای این‌چنینی وجود داشت حتما وضعیت ما خیلی متفاوت‌تر از این بود. بعضی‌ها نوشته‌اند آرزویشان است با ناظم‌ها و معلم‌های مدرسه‌شان مواجه شوند و همین رفتار را با آنها داشته باشند و انتقام بگیرند. عده‌ای نوشته‌اند نمی‌شود ظلم یک ظالم را صرفا به خاطر اینکه سن‌وسالی ازش گذشته فراموش کرد و آرمان بهترین کار را در قبال او انجام داده است. بعضی‌ها هم تاکید کرده‌اند که اگر ناظم کتک‌هایی که زده را گردن می‌گرفت و معذرت می‌خواست همه‌چیز تمام می‌شد اما موضع ناظم به قدری بالا بود که آرمان چاره‌ای جز این نداشت.

عده‌ای اما مخالف این رفتار هستند. بعضی‌ها این رفتار را با چک ترانه علیدوستی به سعید پورصمیمی در فیلم «برادران لیلا» مقایسه کرده و نوشته‌اند هیچ‌گونه بی‌احترامی به بزرگتر را نمی‌پسندند. برخی مخاطبان هم نتیجه گرفته‌اند آرمان وقتی می‌تواند این رفتار را در قبال یک پیرمرد داشته باشد لابد خودش افعی تهران است و …

کانال تلگرام مووی پلات

سریال «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم و بازی پیمان معادی در هر قسمت مخاطب خود را با موضوعی تازه غافلگیر می‌کند.
پیمان معادی در «بمب یک عاشقانه» نیز رفتار خشن معلم‌ها و ناظم‌های دهه شصت را به نوعی مورد انتقاد قرار داده بود.

پیمان معادی در فیلم «بمب یک عاشقانه» هم شخصیت اصلی‌‌اش را یک ناظم مدرسه در نظر گرفته بود؛ شخصیتی جدی و خشک و درونگرا که کوچکترین بی‌نظمی را قبول نمی‌کرد و در برقراری رابطه با دیگران مشکل داشت. زندگی‌ عاطفی‌اش با همسرش به بن‌بست رسیده بود و بلد نبود یک قدم برای بهبود این رابطه بردارد. در جایگاه ناظم، خشن و قاطع است و ذره‌ای نرمش نشان نمی‌دهد. مواجهه او با نامه عاشقانه‌ای که از پسربچه همسایه در مدرسه می‌گرفت، تا حدی باعث می‌شد روحیاتش تلطیف شود.

«افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم با بازی پیمان معادی، سحر دولتشاهی، مریلا زارعی، بهادر مالکی، آزاده صمدی، تورج اصلانی، پژمان جمشیدی و … چهارشنبه‌ها در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می شود.

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد

عنوان فیلم جدید استیون اسپیلبرگ مشخص شد و با داستانی جذاب و خلاقانه، علاقمندان سینما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *