گزارشی درباره قاچاق فیلم «شب، داخلی ، دیوار» از واکنش نوید محمدزاده وبرادران جلیلوند تا نظر مخاطبان | این فیلم هم قربانی شد

گزارشی درباره قاچاق فیلم «شب، داخلی ، دیوار» از واکنش نوید محمدزاده وبرادران جلیلوند تا نظر مخاطبان | این فیلم هم قربانی شد

از اسفند سال گذشته تا به حال، فیلم‌های زیاد به صورت غیرقانونی سر از فضای مجازی درآورده‌اند و حالا هم که نوبت به انتشار نسخه قاچاق فیلم «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند رسیده است؛ فیلمی با بازی نوید محمدزاده، امیر آقایی، علیرضا کمالی، سعید داخ و … که بارها در جشنواره‌های مختلف جهانی مورد تحسین قرار گرفته اما اجازه اکران در سینمای ایران را به دست نیاورده است. برادران جلیلوند و نوید محمدزاده نسبت به انتشار این نسخه قاچاق واکنش نشان داده‌اند.

کانال تلگرام مووی پلات

به گزارش فیلم‌نیوز، بعد از «برادران لیلا»، «خط فرضی»، «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا»، «تفریق»، «بی‌رویا» و «جنگ جهانی سوم» که نسخه قاچاق‌شان پیش از اکران سر فضای مجازی درآورد روز گذشته نسخه غیرقانونی فیلم «شب، داخلی، دیوار» هم لو رفت.

«شب، داخلی، دیوار» قرار بود یکی از گزینه‌های مهم جشنواره فیلم چهلم فجر باشد اما امکان نمایش در این جشنواره را به دست نیاورد و بعد از آن هم هیچ‌گاه نتوانست روی پرده سینماها برود. با این حال در جشنواره‌های مختلف جهانی به نمایش درآمد و با استقبال زیادی روبه‌رو شد. این فیلم نامزد شیر طلایی هفتادو‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شد و در فهرست نامزدهای جوایز آسیا پاسیفیک 2022 هم نام وحید جلیلوند برای نگارش فیلمنامه و نوید محمدزاده برای بازی در این فیلم به ثبت رسید.

منتقدان زیادی درباره فیلم نوشتند و آن را تحسین‌برانگیز معرفی کردند. با این حال فیلم مجال اکران به دست نیاورد و روز جمعه 27 بهمن نسخه غیرقانونی آن در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

فیلم «شب داخلی دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند با بازی نوید محمدزاده هم به صف فیلم‌هایی پیوست که به شکل غیر قانونی منتشر شدند.
وحید جلیلوند در پشت صحنه فیلم «شب، داخلی، دیوار»

برادران جلیلوند نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و در بیانیه‌ای نوشتند: «دیری نپایید که فیلم «شب، داخلی، دیوار» اثری که اول متعلق به مردم ایران است و سپس به همه عواملی که در تولید آن نقشی داشتند، به جمع فیلم‌های قاچاق شده در سینمای ایران پیوست؛ و چه اتفاق تلخِ پرتکراری! ولیکن اگر این اتفاق بار دیگر نوری بتاباتد بر دلیل و ریشه‌های قاچاقِ فیلم‌هایی که سیستم ممیزی و سانسور، راه حیات و حق طبیعی آنها را به خفقان کشانده است، رنجِ آن را به جان می‌خریم که این رسوایی و بی‌آبرویی شماست که مردم ما را از ساخته شدن و دیدن فیلم‌هایی که ظلم شما را برنمی‌تابند، محروم کرده‌اید. آن روز که گفتید باید فیلم «شب، داخلی، دیوار» را به تیغ سانسور شما بدهیم تا بتواند در فستیوال‌های خارجی رقابت کند یا اکران شود، تن به این کار ندادیم؛ چراکه معتقد بودیم حق ما است که آزادانه بسازیم و نمایش دهیم و همچنین حق مخاطب است که خودش با هر اثری مواجه شده و دیگرانی قیم‌مابانه برایش تصمیم نگیرند و حال که «شب، داخلی، دیوار» هم قاچاق شده است، گرچه معتقدیم هیچ اثر فرهنگی هنری نباید بدون رعایت حقوق مولف در دسترس عموم قرار گیرد، اما چون به خوبی می‌دانیم که ریشه‌های این اتفاق کجاست، لذا فیلم خود را تقدیم همه تماشاگران آن می‌کنیم و امیدواریم آنچه در این اثر و لایه‌های مختلف آن روایت شد، نقش روشنگرانه خود را ایفا کند.»

فیلم «شب داخلی دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند با بازی نوید محمدزاده هم به صف فیلم‌هایی پیوست که به شکل غیر قانونی منتشر شدند.
نوید محمد زاده در نمایی از فیلم «شب، داخلی دیوار»

نوید محمدزاده، بازیگر نقش اصلی این فیلم در صفحه اینستاگرامش نوشت: «شب، داخلی، دیوار هم مثل دو فیلم دیگرم در این مدت توقیف و به صورت قاچاق بیرون آمد. فیلمی که بسیار دوستش دارم و رنج‌های زیادی برای آن کشیده‌ام. هم من هم تک‌تک عوامل شریف این فیلم. امید داشتم که بعد از این وقفه طولانی فیلم‌هایم را کنار شما مردم عزیز در سینماها و روی پرده ببینم.»

انتشار نسخه قاچاق فیلم با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده. برخی مخاطبان ابراز تاسف کرده‌اند و بعضی نوشته‌اند کاش راهی برای پرداخت پول بلیت فیلم وجود داشته باشد. عده‌ای از مخاطبان به خاطر اینکه می‌توانند فیلم را ببینند ابراز خوشحالی کرد و نوشته‌اند که قاچاق فیلم ناراحت کننده است اما در شرایط فعلی تنها امکانی است برای تماشای فیلم و …

منبع : www.filmnews.ir | با مووی پلات همراه باشید !
*برای مشاهده مطالب بیشتر و مشابه “اینجا” کلیک کنید.


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید..

حتما ببینید

مروری بر جا به جایی بازیگران نقش‌های کلیدی فصل دوم و سوم «سرزمین مادری» | تعویض‌های آقا کمال جواب داد؟

مروری بر جا به جایی بازیگران نقش‌های کلیدی فصل دوم و سوم «سرزمین مادری» | تعویض‌های آقا کمال جواب داد؟

حاشیه‌های توقیف سریال «سرزمین مادری» در زمان پخش اولیه ، پیامدهای بسیاری داشت تا جاییکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *